Nokia Multimedia Terminals siirretään osaksi Nokia Ventures Organization -yksikköä. Samalla Nokia Communications Products -toimialaryhmä lopetetaan. Muutokset astuvat voimaan välittömästi. Tämä organisaatiomuutos johtuu aiemmin tänä vuonna tehdystä päätöksestä luopua Nokia Display Productsin liiketoiminnasta. Järjestely ei aiheuta muutoksia Nokia Ventures Organization tai Nokia Multimedia Terminals -yksiköiden raportointisuhteissa.

Nokiassa on nyt kaksi toimialaryhmää: Nokia Networks ja Nokia Mobile Phones. Lisäksi Nokiaan kuuluu erillinen Nokia Ventures Organization. Nokia Research Center, Nokian pääkonttori ja muut yhteiset toiminnot sisältyvät yhtymän yleisiin kuluihin.

Nokia Ventures Organization käsittää nyt seuraavat yksiköt: Nokia Internet Communications, Nokia Home Communications, Nokia Mobile Display Appliances, Nokia Ventures Fund ja Venturing Unit. Siihen kuuluu myös Nokia Multimedia Terminals -divisioona, joka on edelläkävijä digitaalisten multimedia TV -päätelaitteiden kehittämisessä ja laitteissa käytettävissä satelliittien, kaapeleiden tai maanpäällisten verkkojen kautta välitettävissä vuorovaikutteisissa palveluissa.

Pekka Ala-Pietilä
Nokia