Amer jatkaa tenniksen ammattilaisturnauksen sponsorina

Amer-yhtymä ja Wilsonin välineitä maahantuova Amer Sport ovat jälleen ensi kesänä 22.-30.7. pelattavan Amer-Wilson-Tampere -tennisturnauksen pääsponsorit. Turnauksen palkintosumma on 50 000 US-dollaria eli noin 300 000 markkaa. Palkintorahoista kaksinpelin voittajan osuus on noin 42 000 markkaa.

Amer on kahdeksatta kertaa mukana tukemassa tätä maamme suurinta ammattilaisturnausta, joka on myös maailman vanhin yhtäjaksoisesti järjestetty Challenger-tason tenniskilpailu. Hotelli Rosendahlin kentillä Tampereen Pyynikillä turnaus pelataan jo 19. kertaa peräkkäin.
Tulevaisuuden lupauksia

Turnaus kuuluu ATP-pelaajajärjestön (Association of Tennis Professionals) organisoimaan ns. haastajasarjaan, johon kerääntyvät lähinnä nuoret tulevaisuuden pelaajat. Kansainvälisyyttä turnaus on hankkinut runsaasti; edustettuna on ollut yli 40 maata. Tampereella käyneistä pelaajista kahdeksan on noussut maailman kymmenen parhaan joukkoon. Mm. Espanjan Carlos Moya, joka on ollut maailman ykkösenäkin, otti ensiaskeleena ammattilaisena vuonna 1995 juuri Tampereella. Maailman sadan parhaan listalta löytyy joka viikko noin 20-25 pelaajaa, jotka ovat osallistuneet tähän kisaan.

Suomalaisodotukset korkealla

Viime vuonna suomalaispelaajia oli pääsarjassa peräti kymmenen ja 18-vuotias Jarkko Nieminen teki läpimurtonsa päästen neljän parhaan joukkoon. Kaksinpelin loppuottelussa ovat pelanneet Tommi Lenho (1998) ja Veli Paloheimo (1991), Paloheimo ja Mika Hedman (1988) sekä Tuomas Ketola (1997) nelinpelin loppuottelussa. Suomalaisodotukset ovat korkealla - Niemisestäkö tänä vuonna ensimmäinen suomalainen voittaja?

Kilpailun lopulliset osanottajat selviävät vasta viikkoa ennen ottelujen alkua.

Lisätietoja: Amer Sport Oy, toimitusjohtaja Ari Alkio, puh. 09 2510 2223
Viestintäpäällikkö Tea Saari, puh. 09 7257 8218
Kilpailun johtaja Timo Salmi, puh. 03 212 1234 ja
Tiedottaja Marius Turula, puh. 09 125 3234

Wilson on maailmanlaajuisesti tenniksen ykkösmerkki. Maailman tennismailamarkkinoista Wilsonin osuus oli viime vuonna 34 %. Yhdysvalloissa Wilson oli tennismailojen johtava merkki yli 46 %:n markkinaosuudella. Euroopassa Wilsonin markkinaosuus oli arviolta 28 %. Tennispalloissa Wilsonin markkinaosuudeksi arvioitiin Yhdysvalloissa 37 %, Euroopassa 15 % ja koko maailmanmarkkinoista 22 %. Wilsonin mailapeliliiketoiminnan liikevaihto oli 225,1 milj. euroa (1,3 miljardia markkaa) eli 27 % Amer-yhtymän liikevaihdosta.