Viktigt avtal för Net Insight

Net Insight, leverantör av multiserviceplattformar (MSPP) för fiberoptiska nätverk, har tecknat sitt första OEM-partneravtal. Avtalet är ett första steg i Net Insights partnerskapsstrategi syftande till att nå ut brett med såväl sin Nimbra-plattform, och sin nyligen framtagna växelkrets byggd på ASIC-teknik. Det icke-exklusiva avtalet är under första året värt minst 1 miljon dollar, med den ömsesidiga förståelsen att avsevärt öka försäljningen efter den perioden.

- "Genom den här typen av partnerskap och allianser kan vi öka penetrationen av vår DTM-teknik på den globala marknaden. Strategin tillåter oss att öka den totala marknadens kännedom om Net Insights produkter. Den stärker också Net Insights position som en ledande tillverkare av realtids- och multiservice plattformar. Vi kommer även att se på samarbetsmöjligheten till utveckling av ATIs framtida IP-växlar genom att använda Net Insights växelkärna (ASIC), Twintin," säger Bengt Olsson, VD på Net Insight.

Allied Telesyn är en global leverantör av nätverksutrustning. De erbjuder högkvalitativa, kostnadseffektiva, Ethernet-baserade system i en produktportfölj som inkluderar allt mellan fiberanslutningar och mediakonverterare till nivå 3 / 4 växlar. Allied Telesyns erfarenhet inom kostnadseffektiva nätverkssystem, speciellt inom fiberoptikområdet, har resulterat i en marknadsledande position inom ovanstående område, och man är idag bland de fem främsta leverantörerna på världsmarknaden för Ethernet-växlar. Allied Telesyn har försäljningsverksamhet i Europa, Nord Amerika och Asien och hade 1999 en omsättning på 360 miljoner USD.

- "Utökningen av Net Insights DTM-lösningar till Allied Telesyns produktsortiment löser våra kunders behov av en prismässigt rimlig stads/WAN-nätverkslösning som kan hantera den IP-centrerade konvergerade världen av data- och taltrafik. Detta görs med bibehållen kostnadseffektivitet, tillförlitlighet, enkelhet att installera och underhålla, och viktigast av allt, med 100% garanterad tjänstekvalitet, säger Melvyn Wray, Vice President of Corporate Marketing på Allied Telesyn.