PROSAFE TILDELES BOREKONTRAKT PÅ KVITEBJØRN

ProSafe ASA sitt heleide datterselskap Procon Drilling Services AS har mottatt hensiktsmelding for bore- og vedlikeholdsarbeider på Kvitebjørn for Statoil. Prosjektfasen starter umiddelbart, mens oppstart offshore forventes medio 2003. Kontraktsperioden strekker seg frem til medio 2006, med opsjoner på ytterligere 3 x 1 år. Kontrakten har en verdi på ca. kr 350 mill, ekskl. opsjoner.

Procon Drilling Services har i dag tilsvarende kontrakter for Statoil på Gullfaks A, B, C samt Heidrun TLP, og er for øvrig ledende innen plattformboring på norsk sokkel. ProSafe ser på denne kontraktstildelingen som nok en bekreftelse på selskapets sterke posisjon innen dette segmentet.

ProSafe ASA, som består av forretningsområdene Offshore Support Services, Offshore Drilling & Related Services og Technology & Engineering, er størst innen plattformboring på norsk sokkel, og er verdens ledende operatør av halvt-nedsenkbare service-rigger. Selskapet innehar i tillegg ledende posisjoner innen utstyr knyttet til borevæske-prosessen og offshore fabrikasjon gjennom datterselskapene Procon Engineering og Consafe Engineering.

ProSafe er notert på Oslo Børs med ticker kode PRS.