Transcom WorldWide och Comfirm.com AB har träffat en överenskommelse värd 2,5 miljoner Euro

Transcom WorldWide har tecknat en överenskommelse med Comfirm.com AB, ett företag som erbjuder telemarketing tjänster i Europa till ett värde av 2,5 miljoner Euro.

Comfirm.com AB driver Electronic Euromarket, ett affärssystem på Internet som matchar köparens förfrågningar med leverantörens svar och offerter. Electronic Euromarket är Europas största B2B-marknadsplats med ca 70.000 små och medelstora företag inklusive leverantörer av alla slags produkter och tjänster.

"Vi valde Transcom WorldWide för att de finns på alla våra europeiska marknader" säger Staffan Johansson, CEO i Comfirm.com AB. "Med engagerade agenter som kommunicerar på sitt modersmål kommer vi att ytterligare kunna utöka Electronic Euromarkets marknadsandel som Europas främsta B2B-platform."

Avtalet med Comfirm.com AB är en bekräftelse på att Transcom WorldWides framgångsrika strategi effektivt stödjer multinationella företags behov. "Vi ger samma goda service överallt till företag som verkar i många länder" säger Vigo Carlund, CEO i Transcom WorldWide S.A.

Transcom WorldWide, ett kundserviceföretag med huvudkontor i Luxemburg, är dotterbolag till Industriförvaltnings AB Kinnevik. Transcom finns i 11 länder i Europa (Luxemburg, Sverige, Frankrike, Danmark, Tyskland, Finland, Italien, Schweiz, Norge, Nederländerna och Österrike). Transcom WorldWide sysselsätter ca 4.300 personer i 18 callcenter i Europa och hanterar mer än 3 miljoner kundkontakter i månaden. Transcom WorldWide erbjuder sina kunder ett brett utbud av traditionella och nya kundservice-tjänster, främst inom telekommunikation, resor & turism, finanssektorn och energiindustrin.

Stockholm, 31 augusti 2000

INDUSTRIFÖRVALTNINGS AB KINNEVIK