Wereldwijde Ahold-campagne in 6,000 winkels in 23 landen

Zaandam, 13 september 2000 – Koninklijke Ahold lanceert eind september haar tweede wereldwijde campagne onder het motto ‘Best In Your Home’. Gedurende twee weken bieden vrijwel alle 34 Ahold-winkelketens de 30 miljoen klanten populaire aanbiedingen tegen zeer scherpe prijzen. De campagne luidt het ‘holiday season’ in, het vierde kwartaal, waarin alle Ahold-winkels de klant veel extra’s bieden. De campagne wordt gehouden in de Ahold-winkels in de VS, Latijns-Amerika, Europa en Azië. Ahold benut hiermee zijn sterk toegenomen wereldwijde schaalgrootte (omzet wereldwijd ruim Euro 50 miljard) om de klanten uiterst aantrekkelijke aanbiedingen te doen van zowel food als non-food producten. Veel internationaal opererende leveranciers doen mee aan deze campagne, terwijl ook lokale leveranciers participeren. Ahold’s eerste wereldwijde campagne vond plaats in het najaar van 1999 onder het motto ‘WorldChampions’.

‘We zijn zeer content met de voortreffelijke aanbiedingen, die we onze klanten dit jaar opnieuw bieden’, zegt Gerard van Breen, Directeur Global Sourcing bij Ahold. ‘We zijn aangemoedigd door het succes van vorig jaar, de reactie van de klanten en het enthousiasme van onze leveranciers, die voor deze campagne de beste producten leveren tegen aantrekkelijke, lage prijzen. Het volume en de schaalgrootte van Ahold hebben, samen met een effectieve wereldwijde uitvoering, sterk bijgedragen aan de campagne, die uniek is in grootte, dimensie en klantenbereik.’

Klanten hebben voordeel bij aantrekkelijke aanbiedingen
Behalve producten van wereldwijd opererende leveranciers, brengen de winkels van Ahold ook aanbiedingen van lokale leveranciers. De campagne is wereldwijd opgezet, maar de deelnemende winkelketens stemmen hun aanbiedingen af op de wensen van de lokale klanten. Dat betekent
dat Albert Heijn haar klanten een ‘twee halen, één betalen’-actie biedt, terwijl de klanten van
La Fragua in Guatemala iedere dag van de twee weken durende campagne kans maken op een huis. In de VS kunnen de klanten niet alleen gebruik maken van de scherp afgeprijsde aanbiedingen, maar ook maken zij kans op cruises. Bij vrijwel alle winkelketens van Ahold kunnen de klanten tijdens de campagne een jaar gratis cola winnen. In het non-food segment zijn er verschillende ‘hot specials’, waaronder huishoudelijke apparatuur en populair speelgoed.

Deelnemende landen
Ahold’s wereldwijde campagne wordt gehouden in de ruim 1.100 populaire supermarkten in de Verenigde Staten (Stop & Shop, Giant-Carlisle, Giant-Landover, BI-LO en Tops).
In Europa doen mee: Albert Heijn, Etos, Gall & Gall, de winkels van ICA in Zweden en Noorwegen, de Hypernova-hypermarkten en Albert-supermarkten in Tsjechië en de Poolse en Spaanse winkelketens. In Latijns-Amerika nemen deel het Argentijnse Disco, de Santa Isabel-supermarkten in Chili, Peru en Paraguay én de winkels van La Fragua in Honduras, El Salvador
en Guatemala. In Azië wordt de campagne gehouden in de TOPS-winkels van Ahold in Thailand, Maleisië en Indonesië.