Transcom WorldWide öppnar sitt första callcenter i Spanien

Transcom WorldWide, ett kundserviceföretag, finns i 12 länder i Europa: Luxemburg, Sverige, Frankrike, Danmark, Tyskland, Finland, Italien, Schweiz, Norge, Nederländerna, Österrike och Spanien. Transcom WorldWide har 4.300 anställda i 19 callcenter i Europa och hanterar mer än 3 miljoner kundkontakter i månaden.

Transcom öppnar sitt första spanska callcenter den 15 oktober 2000 i Leon. Raju Tonapi, verksamhetschef i regionen, meddelade att callcentret i Leon kommer att växa gradvis upp till 360 anställda i en 1.500 m² högkvalitativ kontorsmiljö. Personalen kommer att rekryteras lokalt, vilket givetvis kommer att ha en positiv effekt på det nuvarande arbetsmarknadsläget i regionen.

"Som ett led i den fortsatta tillväxten kommer Transcom att i år öppna ytterligare ett holländskt callcenter, i Groningen, som kommer att sysselsätta 500 personer. Transcom avser även att öppna ett callcenter i Marocko. Dessutom förstärkte företaget sin verksamhet i Italien genom att öppna sitt andra italienska callcenter den 1 augusti 2000 i L'Aquilla som kommer att  sysselsätta 360 personer" säger Vigo Carlund - CEO, Industriförvaltnings AB Kinnevik och Transcom WorldWide S.A.

Transcom WorldWide, ett kundserviceföretag med huvudkontor i Luxemburg, är ett dotterbolag till Industriförvaltnings AB Kinnevik. Företaget bistår främst verksamheter inom telekommunikation, resor & turism, finanssektorn och energisektorn. Transcom erbjuder sina kunder ett brett utbud av traditionella och nya kundservice-tjänster, inklusive inkommande och utgående samtal, interaktivt röstsvar, Internet-tjänster, e-mail-hantering och broadcast fax. Utbudet sträcker sig från enkla applikationer till komplexa multinationella och internationella program på så många som 37 språk.

Stockholm, 13 september 2000

INDUSTRIFÖRVALTNINGS AB KINNEVIK