Nokia 22 -päätelaite tarjoaa langattomat yhteydet kiinteään puhelinverkkoon

Nokia laajentaa yrityskäyttöön suunnattujen tuotteidensa valikoimaa esittelemällä uuden Nokia 22 PBX (Private Branch Exchange) Connectivity Terminal -päätelaitteen. Nokia 22 on ihanteellinen ratkaisu pienille ja keskisuurille yrityksille puhelukustannusten hallintaan. Nokia 22 -laite koostuu kaksitaajuisesta GSM 900/1800 -moduulista ja liitäntälaitteesta, ja se toimii porttina PBX-puhelinvaihteen ja GSM-verkon välillä. Laitteen avulla lankapuhelimesta soitettavat ja siihen saapuvat puhelut ohjautuvat matkapuhelinverkon kautta. Tämä mahdollistaa kohtuullisemmat puhelukustannukset normaaleihin lankapuhelimesta matkapuhelimeen soitettaviin puheluihin verrattuna.

"Matkapuhelinkäyttäjien määrän lisääntyessä kulut kiinteän verkon ja matkapuhelinten välisistä puheluista nousevat tärkeäksi kysymykseksi kustannustietoisille pienille ja keskisuurille yrityksille. Nokia 22:n avulla tarjoamme ratkaisun puhelukustannusten hallintaan kiinteän verkon ja matkapuhelinten välille. Uusi tuote antaa asiakkaillemme vapauden nauttia GSM-verkon ominaisuuksista ja palveluista kiinteän verkon ympäristössä. Matkapuhelinoperaattoreille se tarjoaa mahdollisuuden suunnitella uusia monipuolisia palvelupaketteja yritysasiakkailleen", sanoo johtaja Hannu Huttunen Nokia Mobile Phonesin Special Products -yksiköstä.

Nokia 22 tarjoaa monipuoliset liitännät kiinteään puhelinverkon laitteisiin. Se voidaan liittää niin ulkolinjaan kuin PBX-alanumeroonkin, sekä analogisella alaliittymällä varustettuun ISDN PBX-puhelinvaihteeseen. Laitteen käyttöönotto on helppoa ja edullista, ja asentamisen jälkeen sen käyttäminen on vaivatonta ja loppukäyttäjälle huomaamatonta.

Nokia 22:aan on saatavilla Nokia 22 Configurator Software -asennusohjelma, joka helpottaa laitteen käyttöönottoa ja ylläpitoa sekä mahdollistaa laitteen etäohjelmoinnin. Lisävarusteena saatava akku toimii varajärjestelmänä ja varmistaa laitteen häiriintymättömän toiminnan mahdollisen virtakatkoksen aikana. AutoPIN -ominaisuus mahdollistaa toiminnan palautumisen automaattisesti esimerkiksi virran katketessa. Pienikokoinen ja tyylikäs Nokia 22 ei vaadi telinettä tai asennusta, vaan se voidaan helposti sovittaa erilaisiin käyttöympäristöihin. Laite tukee GSM +2 -palveluita sekä piirikytkentäistä datasiirtoa, High Speed Circuit Switched Dataa (HSCSD), jonka avulla datasiirtonopeus on enimmillään 43,2 kb sekunnissa.

Lisätietoja:
Nokia Mobile Phones