Nokia julkisti 800 MHz -taajuudella toimivan TETRA-järjestelmän

Nokia julkisti tänään 800 MHz -taajuudella toimivan TETRA-järjestelmän PT/Expo Comm China 2000 -messuilla Pekingissä. Järjestelmä on valmis toimituksiin ensi vuoden ensimmäisen puoliskon aikana.

Julkistus vahvistaa edelleen Nokian asemaa yhtenä johtavista digitaalisten radiopuhelinverkkojärjestelmien toimittajista.

"Nokia TETRA 800 MHz -järjestelmä laajentaa Nokian vahvaa TETRA-tuotevalikoimaa ja avaa uusia markkinoita maissa, joissa edellytetään 800 MHz -taajuutta, esimerkiksi Kiinassa ja Latinalaisessa Amerikassa. Järjestelmä tuo myös näissä maissa asiakkaiden ulottuville digitaalisen TETRA-järjestelmän edut", sanoo Nokia Networksin Professional Mobile Radio -divisioonan johtaja Kari Suneli.

TETRA-radiopuhelinjärjestelmä on tarkoitettu ammattikäyttöön. Sen asiakkaita ovat viranomaiset, energia-, liikenne- ja muut laitokset sekä teleoperaattorit.

Osoituksena johtoasemastaan TETRA-teknologiassa Nokia on aikaisemmin tänä vuonna esitellyt TETRA-verkon pakettivälitteiset datapalvelut sekä WAP-palvelut.

Lisätietoja antaa:

Nokia Networks, viestintäosasto