JAAKKO PÖYRY GROUP OSTAA ENERGIA-ALAN KONSULTOINTIYRITYKSEN PUOLASTA

Electrowatt-Ekono, Jaakko Pöyry Groupin Energia-liiketoiminta-ryhmä, ostaa 60 prosenttia JES Energy Sp. Zo.o. -nimisen energia-alan konsultointiyrityksen osakepääomasta. Yrityksen toimipaikka on Varsova, Puola ja sen palveluksessa työskentelee 13 energia-alan asiantuntijaa. JES Energyn erikoisosaaminen kattaa energia-alan konsultoinnin viranomaisille, sähköyhtiöille, kaukolämpöyhtiöille, teollisuudelle ja rahoituslaitoksille.

Yritysosto vahvistaa Electrowatt-Ekonon markkina-asemaa Puolan ja itäisen Euroopan kasvavilla markkinoilla erityisesti energia-alan yksityistämiseen liittyvissä asiantuntijapalveluissa, strategisessa suunnittelussa, projektien kehittelyssä ja kannattavuusselvityksissä.

Electrowatt-Ekono on Jaakko Pöyry Groupin Energia-liiketoiminta-ryhmä, jonka päätoimialueet ovat lämpövoima, sähkön ja lämmön yhteistuotanto, jätteenpoltto, vesivoima ja energiakonsultointi. Sen liikevaihto vuonna 1999 oli 140 miljoonaa euroa ja sillä on yli 1300 työntekijää 20 maassa.

JAAKKO PÖYRY GROUP OYJ

Erkki Pehu-Lehtonen