SPONDA HANKKII OMIA OSAKKEITAAN

Sponda Oyj:n hallitus on 22.12.2000 päättänyt ylimääräiseltä yhtiö- kokoukselta 14.12.2000 saamansa valtuutuksen perusteella yhtiön omien osakkeiden hankkimisesta voitonjakoon käytettävissä olevilla varoilla, koska omien osakkeiden hankkiminen on yhtiön tunnuslukujen valossa osakkeenomistajien intressissä ja muutoinkin edullinen tapa käyttää likvidejä varoja.

Yhtiön omia osakkeita hankitaan enintään 3 000 000 kappaletta kuitenkin siten, että yhtiölle ja sen tytäryhteisöille kuuluvien osakkeiden yhteenlaskettu nimellisarvo tai niiden tuottama äänimäärä ei ylitä viittä (5) prosenttia yhtiön osakepääomasta tai kaikkien osakkeiden äänimäärästä.

Osakkeet hankitaan muussa kuin osakkeenomistajien omistusten suhteessa Helsingin Pörssin järjestämän julkisen kaupankäynnin välityksellä. Osakkeet hankitaan julkisessa kaupankäynnissä muodostuvaan hankintahetken käypään arvoon ja osakkeiden hankintahinta suoritetaan myyjille Helsingin Pörssin ohjesäännön ja Suomen Arvopaperikeskuksen sääntöjen mukaan määräytyvässä maksuajassa. Omien osakkeiden hankinta alentaa yhtiön jakokelpoista vapaata omaa pääomaa.

Yhtiö ei hanki omia osakkeita julkisessa kaupankäynnissä ennen kuin viikko on kulunut siitä kun se on julkistanut omien osakkeiden hankkimista koskevan hallituksen päätöksen eli ei ennen 2.1.2001. Osakkeiden hankinta päättyy 14.12.2001.

Osakkeenomistajien, jotka haluavat myydä osakkeitaan yhtiölle, on annettava tätä koskeva myyntimääräys valtuutetulle arvopaperivälittäjälle.

SPONDA OYJ