Ahold verkoopt activiteiten productie bedrijf Marvelo

Zaandam, 5 maart 2001 – Ahold heeft intentieverklaringen getekend voor de verkoop van vier productgroepen van haar werkmaatschappij Marvelo, producent van enkele eigen-merk-artikelen van Albert Heijn. In het kader van een strategische heroriëntatie voor Marvelo werd vorig jaar besloten de productie van wijn, thee, noten, pindakaas, hagelslag en tortilla chips te verkopen. Over wijn en thee zijn de onderhandelingen met potentiële kopers nog gaande.

The Nut Company (Arnhem) koopt de onderdelen noten en pindakaas, Delicia (Tilburg), een werkmaatschappij van Wessanen, koopt de productie van hagelslag en NV Snack Food Poco Loco (België) koopt de productie van tortilla chips. De genoemde ondernemingen zullen naar verwachting leveringsovereenkomsten sluiten met Albert Heijn.

De ondernemingsraad van Marvelo is om advies gevraagd en de vakbonden zijn geïnformeerd.

Bij de vier activiteiten van Marvelo zijn rechtstreeks 40 mensen werkzaam. Ahold streeft ernaar deze medewerkers een arbeidsplaats te bieden binnen of buiten de onderneming.