SPONDA OYJ:N YHTIÖKOKOUS 28.3.2001

Kokouksessa käsitellään:

1. Varsinaiselle yhtiökokoukselle yhtiöjärjestyksen 13 §:n mukaan kuu-luvat asiat
.
2. Hallituksen ehdotus yhtiöjärjestyksen 11 §:n 1 momentin muuttamisek-si

Yhtiöjärjestyksen 11 §:n 1 momentin muuttaminen siten, että osak-keenomistajan on saadakseen osallistua yhtiökokoukseen ilmoittaudut-tava yhtiölle ennakkoon kokouskutsussa mainitulla tavalla ja aikana, joka voi olla aikaisintaan kymmenen (10) päivää ennen kokousta.

3. Hallituksen ehdotus osakepääoman ja osakkeiden nimellisarvon muutta-misesta euromääräiseksi sekä osakepääoman korottamisesta rahastoan-nilla ja yhtiöjärjestyksen 3 §:n ja 4 §:n muuttamiseksi

Osakepääoman muuttaminen euromääräiseksi, jolloin osakepääoma on 68.942.480,57 euroa.

Euroihin siirtymisen yhteydessä korotetaan osakepääomaa 13.040.194,43 euron määräisellä rahastoannilla 81.982.675 euroon. Korotusta vastaava määrä siirretään osakepääomaan ylikurssirahastos-ta. Rahastoannissa ei anneta uusia osakkeita, eikä yhtiön osakkeiden lukumäärä muutu. Osakepääoman euromääräiseksi muuttamisen ja rahas-toannin jälkeen kunkin osakkeen nimellisarvoksi tulee 1 euro.

Yhtiöjärjestyksen 3 §:n muuttaminen siten, että yhtiön vähimmäispää-oma on kuusikymmentämiljoonaa (60.000.000) euroa ja enimmäispääoma kaksisataaneljäkymmentämiljoonaa (240.000.000) euroa, joissa rajois-sa osakepääomaa voidaan korottaa tai alentaa yhtiöjärjestystä muut-tamatta.

Yhtiöjärjestyksen 4 §:n muuttaminen siten, että osakkeiden nimel-lisarvo on yksi (1) euro.
Asiakirjat
Yhtiökokousasiakirjat ovat osakkeenomistajien nähtävinä 7.3.2001 alka-en yhtiön pääkonttorissa Helsingissä, Kaivokatu 6, 00100 Helsinki. Osakkeenomistajille lähetetään pyynnöstä jäljennökset näistä asiakir-joista.
Osallistuminen yhtiökokoukseen
Oikeus osallistua yhtiökokoukseen on osakkeenomistajalla, joka 16.3.2001 on merkittynä osakkeenomistajaksi Suomen Arvopaperikeskus Oy:n pitämään yhtiön osakasluetteloon.

Osakkeenomistajan, joka haluaa osallistua yhtiökokoukseen, tulee il-moittaa osallistumisestaan yhtiölle viimeistään 23.3.2001 klo 16.00 kirjallisesti osoitteeseen Sponda Oyj/Liisa Salo, PL 940, 00101 Hel-sinki, puhelimitse (09) 680 581, telefaksilla (09) 260 0181 tai sähkö-postilla liisa.salo@sponda.fi. Kirjeitse ilmoittauduttaessa kirjeen on oltava perillä ennen ilmoittautumisajan päättymistä. Valtakirjat pyy-detään toimittamaan ennakkoilmoittautumisen yhteydessä.
Osingonmaksu
Hallitus ehdottaa yhtiökokoukselle, että tilikaudelta 2000 jaetaan osinkoa 1,50 markkaa osakkeelta. Osinko maksetaan osakkaalle, joka täsmäytyspäivänä on merkitty Suomen Arvopaperikeskus Oy:n pitämään omistajaluetteloon. Hallitus ehdottaa yhtiökokoukselle, että osingon-maksun täsmäytyspäivä on 2.4.2001 ja että osinko maksetaan 9.4.2001.