ENDELIG OVERTAKELSE AV RAUFOSS COMPOSITES AS (RAC)

Hexagon Composites ASA (HEX) viser til børsmelding av 07.09.01 om overtakelse av Statoil ASAs og Raufoss ASAs felleseide komposittvirksomhet RAC.

Due dilligence gjennomgangen av RAC er nå avsluttet og kjøpesummen opprettholdes til 73 MNOK. Betaling for aksjene i RAC skjer med 50% oppgjør i aksjer i Hexagon Composites ASA (til kurs 3.10 per aksje) dags dato og 50% kontant innen 31.12.01.

Due dilligence gjennomgangen har vist at resultatet i RAC for år 2001 forventes å bli noe bedre enn tidligere antatt bl.a. som følge av tidligere ikke medregnet forsikringsoppgjør. RAC har mottatt NOK 5 mill. som forskudd på forsikringsoppgjøret.

Styret i Hexagon Composites ASA har, i henhold til fullmakt gitt av generalforsamlingen 29.03.01, dags dato utstedt 10.131.214 nye aksjer i Hexagon Composites til Statoil ASA og Raufoss ASA samt benyttet 1.642.980 egne aksjer som oppgjør for 50% av kjøpesummen. Hexagon Composites' beholdning av egne aksjer er etter dette null.

Overtagelsen vil finne sted 01.10.01

Det vises til børsmelding av 07.09.01 med vedlegg for en mer detaljert beskrivelse av transaksjonen.