Hexagon leverer godt resultat i 4. kvartal

Alle Hexagons datterselskaper leverer gode driftsresultater i fjerde kvartal.

Devold AMT øker fortsatt omsetningen av glassfiberarmeringer mot vindkraftsektoren. Comrod hadde en økning av omsetningen mot det militære markedet og har bedret sin produksjonseffektivitet. Raufoss Composites (RAC) har utbedret og kostnadsført alle produktreklamasjoner, og leverte propangassbeholdere til Statoil i fjerde kvartal med stabilt høyt produksjonsvolum.

Konsernets samlede omsetning for år 2002 ble på 176,3 MNOK (112,3), og driftsresultat på 9,9 MNOK (8,0). Konsernets foreløpige resultat før skatt for fjerde kvartal er på 7,9 MNOK (2,1), og på 6,0 MNOK (6,2) for hele året. Konsernets foreløpige resultat etter skatt for hele året er på 3,3 MNOK (3,7).

Konsernet har redusert sin egenkapitalandel fra 60,8% til 35,4%. Dette skyldes utvidelse av totalkapitalen etter oppkjøpet av RAC, samt at deler av kontantdelen for dette oppgjøret er lånefinansiert. Selskapet vurderer å gjennomføre en emisjon for å styrke egenkapitalandelen, og få mer finansiell handlefrihet til å forfølge konkrete ekspansjonsplaner.

Konsernet forventer en positiv omsetnings- og resultatutvikling i år 2002.

Konsernet vil legge fram endelig resultat den 26. februar.

Foreløpig rapport for 2001 med tallmateriale er tilgjengelig på følgende link:

Kvartalsrapport Q4 2001