Telenor Business Solutions satser i Sverige

Som et resultat av sammenslåingen av bedriftsmarkedsdelen i Telenordia AB, tidligere Telenor Business Solutions AB og Nextra AB i Sverige ble det nye selskapet Telenor Business Solutions AB etablert 1. januar 2002. Det nye selskapet, som har om lag 500 ansatte, er en viktig del av Telenor Business Solutions' samlede tilbud i det nordiske markedet. Selskapet tilbyr totalløsninger innen hele spekteret av informasjons- og kommunikasjonsteknologi.

"Vi er allerede nummer to innen utvalgte produktsegmenter i det svenske bedriftsmarkedet og satser nå for å styrke den posisjonen ytterligere. Vi har gode forutsetninger for å lykkes, blant annet gjennom den store kundebasen i Sverige og gjennom Telenors øvrige kunder," sier Lars Persson, administrerende direktør i Telenor Business Solutions AB.

Telenor Business Solutions AB er et svensk selskap tilpasset det nordiske markedet. Selskapet leverer totalløsninger innen informasjons- og kommunikasjonsteknologi og målgruppen er mellomstore og store svenske og nordiske selskap. Fra og med den 10. april 2002 benytter de tre tidligere selskapene sitt nye navn og den nye grafiske profilen.