Invik rekryterar ny VD för MPK

MPK förvaltar drygt 7 000 MSEK varav 2 600 MSEK förvaltas av fondbolaget Aktie-Ansvar och 4 400 MSEK förvaltas av MPK kapitalförvaltning. Aktie-Ansvar har haft ett starkt kapitalinflöde under innevarande år, bland annat har hedgefonden Graal mer än tredubblat det förvaltade kapitalet och Avkastningsfonden har ökat det förvaltade kapitalet med närmare 70%.

"I Per Molin har vi hittat en toppkraft till MPK för att ytterligare öka kapitalinflödet till Aktie-Ansvars fonder och den traditionella kapitalförvaltningen", säger Inviks VD Anders Fällman.

För ytterligare information, besök www.invik.se, eller kontakta:

Invik & Co. AB är ett förvaltningsbolag. Koncernen består av moderbolaget Invik & Co. AB och ett tiotal rörelsedrivande dotterbolag. Moderbolaget förvaltar en långsiktig värdepappersportfölj. Koncernens dotterbolag är främst verksamma inom områdena bank, försäkring, kapitalförvaltning och värdepappershandel.

Invik & Co. AB är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (Attract 40) under symbolerna INVKA och INVKB.

Pressmeddelande (PDF)