Organisasjonsendring i Prosafe ASA

Bjørn Henriksen, i dag President i Prosafe Production i Singapore og tidligere CFO i Prosafe ASA og President i Prosafe Offshore, blir ny Executive Vice President & Chief Financial Officer i Prosafe ASA fra juni 2005. Bjørn Henriksen vil i tillegg få et utvidet ansvar knyttet til oppfølging og videreutvikling av satsingen innen flytende produksjon.

Samtidig får Martin Kolnes, som i dag er Corporate Controller, utvidet ansvar og blir Vice President Finance and Accounting. Karl Ronny Klungtvedt, som i dag er Corporate Treasurer, får utvidet ansvar og blir Vice President Finance and Treasury.

Prosafe er verdens ledende eier og operatør av halvt-nedsenkbare bolig- og servicerigger, en ledende aktør innen plattformboring i Nordsjøen, og en ledende eier og operatør av flytende produksjons- og lagringsfartøyer utenfor Nordsjøen. Prosafe omsatte for USD 413 millioner i 2003 og sysselsetter ca. 1.400 personer. Prosafe har operasjoner i Nordsjøen, Sørøst-Asia, India, Egypt, Vest-Afrika og Mexico-golfen. Hovedkontoret ligger i Stavanger. Prosafe er notert på Oslo Børs med ticker-kode PRS. Ytterligere informasjon om selskapet er tilgjengelig på www.prosafe.com.

Tananger, 10. desember 2004