MSV Regalia får kontraktsforlengelse på Visund

Samlet kontraktverdi inkludert mobilisering og demobilisering er dermed økt til USD 24,6 mill mot en opprinnelig skissert kontraktsverdi på mellom USD 18 mill og USD 21,7 mill.

Prosafe opprettholder et sterkt positivt syn på markedsutsiktene innen boligriggsegmentet, både i Nordsjøen og internasjonalt. Selskapet konstaterer at markedet internasjonaliseres med pågående kontrakter og identifiserte prospekter i flere verdensdeler, drevet av tradisjonelle etterspørselsdrivere og nye etterspørselsdrivere som eksempelvis FPSO-støtte. Prosafe besitter verdens største og mest fleksible flåte av halvt-nedsenkbare bolig- og servicerigger for anvendelse i dette markedet. Selskapet har allerede sikret en flåteutnyttelse på henholdsvis 82% i 2005, 82,5% i 2006, 62,5% i 2007 og 34% i 2008 eksklusive opsjoner, men opprettholder tilstrekkelig fleksibilitet til å dra ytterligere nytte av den underliggende styrken i dette markedet.

Prosafe er verdens ledende eier og operatør av halvt-nedsenkbare servicerigger, en ledende aktør innen plattformboring i Nordsjøen og en ledende eier og operatør av flytende produksjons- og lagringsfartøyer utenfor Nordsjøen. Prosafe omsatte for USD 470 mill. i 2004 og sysselsetter ca. 1 450 personer. Prosafe har operasjoner i Nordsjøen, Sørøst-Asia, India, Egypt, Vest-Afrika og Mexicogolfen. Hovedkontoret ligger i Stavanger. Prosafe er notert på Oslo Børs' hovedliste med ticker-kode PRS. Ytterligere informasjon om selskapet er tilgjengelig på www.prosafe.com.

Tananger, 1. mars 2005