Viktig kontraktsforlengelse for FPSO Petróleo Nautipa

Forlengelsen vil gjelde fra utløpet av nåværende kontrakt i september 2007. Kontrakten forventes å gi Prosafe en årlig EBITDA på ca. USD 5 mill. inklusiv bonus knyttet til forventet produksjonsvolum.

FPSO Petróleo Nautipa ble opprinnelig konvertert i 1998 i forbindelse med at Tinworth vant en fireårskontrakt i Angola. Den nye forlengelsen sikrer skipet uavbrutt beskjeftigelse på totalt 13 år fra opprinnelig konvertering - mer enn tre ganger den opprinnelige kontraktsperioden. Forlengelsen er dermed en ny bekreftelse på selskapets syn om et sterkt gjenbruksmarked.

Prosafe er verdens ledende eier og operatør av halvt-nedsenkbare servicerigger, en ledende aktør innen plattformboring i Nordsjøen og en ledende eier og operatør av flytende produksjons- og lagringsfartøyer utenfor Nordsjøen. Prosafe omsatte for USD 470 mill. i 2004 og sysselsetter ca. 1 450 personer. Prosafe har operasjoner i Nordsjøen, Sørøst-Asia, India, Egypt, Vest-Afrika og Mexicogolfen. Hovedkontoret ligger i Stavanger. Prosafe er notert på Oslo Børs' hovedliste med ticker-kode PRS. Ytterligere informasjon om selskapet er tilgjengelig på www.prosafe.com.

Tananger, 1. april 2005