Overgang til IFRS

Årsresultatet for 2004 er USD 70,2 millioner iht. IFRS, mens rapportert årsresultat iht. NGAAP var USD 65,6 millioner. Økningen på USD 4,6 millioner skyldes i hovedsak at goodwill ikke avskrives iht. IFRS, delvis utlignet av høyere pensjonskostnader og vedlikeholdskostnader iht. IFRS.

Bokført egenkapital pr. 31.12.2004 er USD 448,6 millioner iht. IFRS balansen, en økning på 14,7 millioner sammenlignet med NGAAP. Økningen skyldes primært forskjeller i behandling av goodwill og foreslått utbytte, delvis utlignet av høyere pensjonsforpliktelser.

Se vedlegg for mer informasjon.

Prosafe er verdens ledende eier og operatør av halvt-nedsenkbare bolig- og servicerigger, en ledende aktør innen plattformboring i Nordsjøen, og en ledende eier og operatør av flytende produksjons- og lagringsfartøyer utenfor Nordsjøen. Prosafe omsatte for USD 470 millioner i 2004 og sysselsetter ca. 1.450 personer. Prosafe har operasjoner i Nordsjøen, Sørøst-Asia, India, Egypt, Vest-Afrika og Mexico-golfen. Hovedkontoret ligger i Stavanger. Prosafe er notert på Oslo Børs med ticker-kode PRS. Ytterligere informasjon om selskapet er tilgjengelig på www.prosafe.com.

Tananger, 26. april 2005

Overgang til IFRS