Ny administrerende direktør i Prosafe Production

Hugh Parry har vært ansatt som finansdirektør i Prosafe Production siden 1998. Han har betydelig kunnskap om og erfaring fra flytende produksjonsvirksomhet.

Før han ble ansatt i Prosafe var han finansdirektør i Grindrod Limited, et børsnotert fraktbefordringsselskap, og partner i Moore Stephens, et revisjonsselskap i London. Han er statsautorisert revisor og har en HDip Tax fra University of Natal i Sør-Afrika.

Prosafe Production sin kjernevirksomhet er design, engineering, konvertering og drift av FPSO/FSO-fartøyer. Forretningsområdet er en ledende eier og operatør av flytende produksjonsfartøyer utenfor Nordsjøen, og opererer i dag en flåte av seks FPSO/FSO-er i Afrika og Asia. Hovedkontoret for forretningsområdet er i Singapore.

Prosafe er verdens ledende eier og operatør av halvt-nedsenkbare servicerigger, en ledende aktør innen plattformboring i Nordsjøen og en ledende eier og operatør av flytende produksjons- og lagringsfartøyer utenfor Nordsjøen. Prosafe omsatte for USD 470 mill. i 2004 og sysselsetter ca. 1 450 personer. Prosafe har operasjoner i Nordsjøen, Sørøst-Asia, India, Egypt, Vest-Afrika og Mexicogolfen. Hovedkontoret ligger i Stavanger. Prosafe er notert på Oslo Børs' hovedliste med ticker-kode PRS. Ytterligere informasjon om selskapet er tilgjengelig på www.prosafe.com.

Tananger, 13. juli 2005