Safe Caledonia - kontraktsforlengelse til midten av mars 2006

Kontraktsforlengelsen varer fra 3. november 2005 til 15. mars 2006. I tillegg har SNEPCO mulighet til å erklære fire én-ukes opsjoner, avhengig av oppstartsdatoen av Safe Caledonias tidligere inngått kontrakt på Nexen Buzzard i 2006.

Den totale kontraktsverdien er ca. USD 9.9 mill.

Prosafe har nå sikret en riggutnyttelse på ca. 90 % i 2005. Markedsutsiktene for bolig- og servicerigger er positive også på lang sikt, og forretningsområdet har allerede nå sikret en riggutnyttelse på ca. 85 % i 2006, 62,5 % i 2007 and 34 % i 2008.

Prosafe er verdens ledende eier og operatør av halvt-nedsenkbare servicerigger, en ledende aktør innen plattformboring i Nordsjøen og en ledende eier og operatør av flytende produksjons- og lagringsfartøyer utenfor Nordsjøen. Prosafe omsatte for USD 470 mill. i 2004 og sysselsetter ca. 1 450 personer. Prosafe har operasjoner i Nordsjøen, Sørøst-Asia, India, Egypt, Vest-Afrika og Mexicogolfen. Hovedkontoret ligger i Stavanger. Prosafe er notert på Oslo Børs' hovedliste med ticker-kode PRS. Ytterligere informasjon om selskapet er tilgjengelig på www.prosafe.com.

Tananger, 19. juli 2005