Befimmo geeft concreet vorm aan een eerste investering in Luxemburg

De vastgoedbevak Befimmo CVA heeft een akkoord gesloten inzake de overname van de aandelen van de naamloze vennootschap naar Luxemburgs recht, Axento, eigenaar van het vastgoedproject dat CIP Luxembourg S.A. ontwikkelt.

Dit hoogkwalitatief project is uitstekend gelegen in Luxemburg, op het Plateau du Kirchberg (Grünewald-wijk) langs de Avenue John Fitzgerald Kennedy en tegenover het Auchan winkelcentrum. Het bestaat uit de bouw en de verhuur van een gloednieuw gebouw dat kantoren (10.500m²) en winkels (1.600 m²) zal huisvesten.

Dit project won in juli 2006 de wedstrijd die het Fonds d'Urbanisation et d'Aménagement du Plateau du Kirchberg had uitgeschreven. Het zal door de kwaliteit van zijn architectuur, waar architecte Arlette Schneiders voor tekende, ongetwijfeld een referentiepunt in het centrum van de Kirchberg worden.

De bouwwerken zullen starten zodra de bouwvergunning werd afgeleverd, in het najaar van 2007. Ze zouden achttien maanden later voltooid moeten zijn, in de loop van het eerste halfjaar van 2009. Op dat ogenblik zal de investeringswaarde van het project voor Axento 95,4 miljoen € bedragen.

Vanaf dan zou de cashflow per aandeel van Befimmo, die kan steunen op  een huurwaarborg van achttien maanden, jaarlijks met 0,15€ hoger liggen (of 3,4%), als alle andere omstandigheden gelijk blijven.

Deze overname spoort mooi met de strategie van Befimmo. De kwaliteit en de ligging maken van het project een zeldzaamheid, zodat het de beste vooruitzichten biedt voor waardecreatie, vooral op een Luxemburgse markt die gekenmerkt wordt door een aanbod van nieuwe kantoorruimtes dat structureel onder de vraag ligt.

De transactie, die definitief wordt afgerond in 2009, werd uitgevoerd met bemiddeling van Jones Lang LaSalle.

Befimmo is een vastgoedbevak die, als Asset Manager,  een portefeuille van voornamelijk in Brussel gelegen kantoorgebouwen beheert. Ze hanteert een strategie waarin maximale cashflows over lange periodes en waardecreatie centraal staan.  Het is haar bedoeling om haar aandeelhouders een regelmatig dividend te bieden dat gezond groeit.

Bijkomende informatie
Alle bijkomende informatie kan aangevraagd worden op de  maatschappelijke zetel:
Emilie Delacroix
Corporate Communication Officer
Befimmo CVA
Waversesteenweg 1945
Tel. : 02/679.38.60
Fax: 02/679.38.66

Het volledig persbericht kan gedownload worden via volgende link:

Persbericht (PDF)