RNB RETAIL AND BRANDS: RNB RETAIL AND BRANDS renodlar ver...

RNB RETAIL AND BRANDS renodlar verksamheten - säljer Solo och Saks RNB RETAIL AND BRANDS säljer Solo och Saks till Varnergruppen, som bland annat äger Dressmann. Försäljningen omfattar totalt 16 butiker och köpeskillingen uppgår till 150 Mkr vilket ger en reavinst om ca 110 Mkr. Tillträde sker den 1 februari 2007. "Efter förvärvet av JC är en försäljning av Solo och Saks ett naturligt steg i att renodla vår verksamhet. Försäljningen ger oss möjligheten att helt fokusera på de butiker som tillkom genom förvärvet av JC, vilket vi bedömer kommer att gynna den fortsatta utvecklingen av RNB RETAIL AND BRANDS", säger Mikael Solberg, vd och koncernchef RNB RETAIL AND BRANDS. För ytterligare information, vänligen kontakta: Mikael Solberg, VD och koncernchef RNB RETAIL AND BRANDS Tfn: 08-670 95 95, 0708-18 44 40, e-post: mikael.solberg@rnb.se Göran Blomberg, CFO RNB RETAIL AND BRANDS Tfn: 08-670 95 99, 0733-97 95 99, e-post: goran.blomberg@rnb.se RNB RETAIL AND BRANDS AB består av verksamhetsområdena Polarn O. Pyret och en distributionsplattform för nationella och internationella varumärken genom butikskoncepten JC, J-Store, Brothers, Sisters, Saks, Solo och varuhusdrift på NK i Stockholm och Göteborg samt på Steen & Ström i Olso. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=353390&fn=wkr0001.pdf