Invik & Co. AB - Kalendarium

Invik & Co. AB - KalendariumInvik & Co. AB meddelade idag följande preliminära datum för delårsrapporter och årsstämma under år 2007.Bokslutskommuniké 2006 15 februari 2007Delårsrapport, kvartal 125 april 2007Årsstämma10 maj 2007Delårsrapport, kvartal 225 juli 2007Delårsrapport, kvartal 324 oktober 2007 För ytterligare information, besök www.invik.se eller kontakta: Anders Fällman, VD och koncernchef +46 (0)8 562 000 20Mattias Björk, Investor Relations+46 (0)8 562 000 58 __________________________________ Invik är en finanskoncern med bred produktportfölj inriktad mot försäkring, bank samt fondförvaltning. Invik verkar inom noga utvalda segment där koncernen kan skapa god tillväxt och bygga långsiktigt framgångsrika företag, hela tiden med fokus på lönsamhet. Kännetecknande för koncernen är att vi söker nya vägar att skapa tillväxt inom lönsamma nischer i den finansiella sektorn. Invik omfattar fem verksamhetsområden: Moderna Försäkringar Sak med direktförsäkringsverksamhet riktad mot privatpersoner och mindre företag; Moderna Försäkringar Liv erbjuder liv-, pensions- och kapitalförsäk­ringar; Assuransinvest förvaltar kvar­varande run-off portfölj; Banque Invik, en privatbank i Luxemburg med verksamhet inom kapitalförvalt­ning, kortverksamhet och företagstjänster; samt Invik Fonder som bedriver fond­verk­samhet i Aktie-Ansvar och Moderna Fonder. Invik är noterat på Stockholms­börsens Mid Cap. Aktien handlas under kortnamnet INVKB. Pressmeddelandet kan laddas ner från medföljande länk:Attachment: Pressmeddelande (PDF)Text version / Internet version / Print / Close