Svithoid Tankers: Svithoid Tankers utökar flottan med Mt ...

Svithoid Tankers utökar flottan med Mt Vedrey Hallarna om 1.800 dwt Svithoid Tankers har utökat flottan med Mt Vedrey Hallarna (tidigare Mt Pulathane) om 1.800 dwt genom ett bareboatavtal som löper över tio år. Fartyget är byggt 2005 i Turkiet och är ett av de få moderna fartygen i sin storleksklass. Mt Vedrey Hallarna uppfyller alla moderna regelverk och passar väl in i den expanderande marknaden för transporter av vegetabiliska oljor och biobränsleprodukter. Hon kommer att sysselsättas på ett volymkontrakt till en av Europas största tillverkare av RME (raffinerad rapsolja) och biodiesel. Teknisk drift och bemanning kommer handhas av det brittiska företaget V Ships. Efter leverans består Svithoid Tankers flotta av sex fartyg i drift och sju nybyggen. För ytterligare information vänligen kontakta: Fredrik Nygren, VD +46 8 546 999 42 fredrik.nygren@svithoidtankers.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/f.aspx?id=372348&fn=wkr0010.pdf