Befimmo: OPENBAAR AANBOD TOT INSCHRIJVING OP 3.264.742 NIEUWE AANDELEN

in het kader van een kapitaalverhoging in geld, met voorkeurrecht

Uitgifte van nieuwe aandelen
In het kader van de kapitaalverhoging werd voor 100% ingeschreven op alle 3.264.742 tot inschrijving aangeboden nieuwe aandelen en werden deze aandelen integraal betaald. Dit vertegenwoordigt een totaalbedrag van 259.122.572,54 EUR dat voor 47.431.752,64 EUR werd toegewezen aan het kapitaal en voor 211.690.819,90 EUR aan de post uitgiftepremie (onbeschikbaar, zoals het maatschappelijk kapitaal). Het maatschappelijk kapitaal van Befimmo bedraagt nu 189.727.025,09 EUR en wordt vertegenwoordigd door 13.058.969 identieke aandelen die dezelfde rechten en voordelen genieten.

Bestemming van de opbrengst van de uitgifte
Befimmo zal de opbrengst van de uitgifte aanwenden om diens schuld te verminderen, die als gevolg van de overname van de Fedimmo-aandelen in december 2006 was toegenomen.

Na deze afbetaling zal de schuldratio van Befimmo ongeveer 49% bedragen.

Notering van de aandelen
De 3.264.742 nieuwe aandelen zijn vanaf 7 juni 2007 verhandelbaar op de markt Eurolist by Euronext van Euronext Brussels.

We herinneren eraan dat coupon nr. 14, die recht geeft op het interimdividend en voorbehouden is aan de bestaande aandelen vóór kapitaalverhoging, onthecht zal worden op 6 juni 2007, na sluiting van de beurs, en betaalbaar is op hetzelfde ogenblik als het dividend voor het boekjaar 2006/2007, in principe vanaf 21 december 2007. Het interimdividend per aandeel bedraagt 2,61 EUR netto, vrij van roerende voorheffing.

Voor bijkomende inlichtingen:

Benoît De Blieck
Afgevaardigd bestuurder
Vaste vertegenwoordiger
Befimmo NV, statutaire beheerder van Befimmo Comm VA, Vastgoedbevak
Waversesteenweg 1945
Tel: 02/679.38.60
Fax: 02/679.38.66

Voor de volledige pdf-versie van het persbericht, klik op onderstaande link:

Pdf-versie persbericht