Anders Jensen ny administrerende direktør i Grameenphone

Anders Jensen har vært markedsdirektør og leder for privatmarkedet i Telenor Sverige siden 2005. Han har åtte års erfaring fra Internett- og telekommunikasjonsindustrien fra Europolitan, Vodafone og Telenor, i tillegg til flere års erfaring fra varehandel.

"Vi er svært glade over å få Anders Jensen som Grameenphones nye leder. Styret har søkt etter den rette personen til å ivareta interessene til både selskapet, dets kunder og aksjonærer. Jensens resultater som leder og internasjonale erfaring kombinert med hans personlige egenskaper gjør ham til et ypperlig valg for å føre et fremgangsrikt selskap videre", sier Arve Johansen, styreleder i Grameenphone.

"Jeg ser det som en stor ære å bli tilbudt denne stillingen, og jeg gleder meg til å jobbe for et selskap som spiller en nøkkelrolle i utviklingen av telekommunikasjonssektoren i Bangladesh. Jeg er imponert over hva selskapet har utrettet så langt, og jeg ser frem til å bli kjent med både medarbeiderne i Grameenphone og innbyggerne i Bangladesh", sier Anders Jensen, nyutnevnt administrerende direktør i Grameenphone.

Anders Jensen kommer fra Sverige, er 38 år gammel, er gift og har fire barn.

Grameenphone Ltd. er den største telekommunikasjonsleverandøren i Bangladesh, og hadde i august 2007 mer enn 14 millioner mobilkunder. Grameenphones mobilnett dekker 98 prosent av befolkningen, og selskapet er eid av Telenor (62%) og Grameen Telecom (38%).

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:
Syed Yamin Bakht, informasjonssjef i Grameenphone, tlf: +880 1711 500 577, yamin@grameenphone.com
Esben Tuman, kommunikasjonsdirektør i Telenor Asia, tlf. +66 859 184 111, esben@telenor.com

Priv. til red.:
Bilde av Anders Jensen kan lastes ned fra: http://www.telenor.com/cr/_images/Telenor_A_Jensen_3.JPG.
Se også pressemelding fra Grameenphone vedr. kunngjøringen om at Erik Aas forlater selskapet: http://www.grameenphone.com/index.php?id=311