Foreløpig statusrapport 2. kvartal

Foreløpige tall viser at Hexagon Composites ASA forventer en omsetningsøkning i 2. kvartal 2009 sammenlignet med samme periode i fjor.  Driftsresultatet for perioden forventes å være på samme nivå som fjoråret.

Konsernets forretningsområder påvirkes i ulik grad av finanskrisen og utviklingen varierer sterkt mellom forretningsområdene:

Devold AMT har hatt et svakt 2. kvartal og det forventes at dette forretningsområdet vil få et relativt stort underskudd i perioden.  Årsaken til det svake driftsresultatet er direkte henførbart til lavere omsetning grunnet utsettelser av store vindkraftprosjekter. Selskapet har iverksatt kostnadsreduserende tiltak, inklusiv permitteringer. Disse vil bli videreført inntil markedet normaliserer seg.

Lincoln Composites / Raufoss Fuel Systems utvikler seg som forventet. Salget av TUFFSHELL® beholdere er stabilt og utviklingen av TITAN(TM) beholderen går etter planen. Det forventes et driftsresultat på linje med første kvartal 2009.

Ragasco utvikler seg fortsatt meget sterkt og selskapet har satt ny produksjonsrekord i 2. kvartal. Selskapets propanbeholdere i kompositt vinner stadig innpass i nye markeder og det arbeides for tiden med flere viktige kontrakter som forventes avklart i løpet av 2009. Selskapets eksportandel er nå på ca. 90%.

For ytterligere informasjon vennligst ta kontakt med:

Erik Espeset
Konsernsjef, Hexagon Composites ASA