Hexagon Composites ASA halvårsrapport 2009

Hexagon konsernet oppnådde i første halvår 2009 de beste resultatene noensinne. Konsernet fikk i første halvår en omsetning på 457,5 MNOK (362,6) som er en 26% økning i forhold til samme periode i fjor. Driftsresultat før avskrivninger (EBITDA) ble på 73,5 MNOK (43,0). Driftsresultatet (EBIT) i første halvår ble på 45,1 MNOK (23,2) noe som er 94% bedre enn samme periode i fjor. Resultat før skatt ble på 50,7 MNOK (7,6).

Andre viktige hendelser i konsernet siden forrige kvartalsrapportering:
- Ragasco har nylig fått en avtale for leveranse av propanbeholdere til Taji Gas i Irak med en verdi på 40 MNOK.
- Ragasco fikk i juni en avtale for leveranse av propanbeholdere til Woqod i Qatar med en verdi på 20 MNOK.
- Raufoss/Lincoln fikk ordre på levering av høytrykksbeholdere til en ny fyllestasjon for hydrogen i Berlin.

Hexagon konsernet fikk i 2. kvartal en omsetning på 229,5 MNOK (194,5), og oppnådde et driftsresultat før avskrivninger (EBITDA) på 38,8 MNOK (23,5). Driftsresultatet (EBIT) i 2. kvartal ble på 24,1 MNOK (13,8).

Ragasco fikk i andre kvartal et driftsresultat på 27,1 MNOK (11,5). Forretningsområdet for høytrykksbeholdere hadde et driftsresultat på 7,5 MNOK (2,5). Både Lincoln Composites og Raufoss Fuel Systems hadde positive driftsresultater. Forretningsområdet Devold AMT fikk et driftsresultat på -8,0 MNOK (1,8).

HALVÅRSRAPPORT 2009 PRESENTASJON FØRSTE HALVÅR 2009