DET DANSKE ENTREPRENØRFIRMA E. PIHL & SØN A.S. OUTSOURCER MATERIEL TIL RAMIRENT

Vantaa, Finland, 2010-12-14 13:52 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- RAMIRENT PLC     PRESSEMEDDELELSE

DET DANSKE ENTREPRENØRFIRMA E. PIHL & SØN A.S. OUTSOURCER MATERIEL TIL RAMIRENT

E. Pihl & Søn A.S. (Pihl), et af Danmarks førende entreprenørfirmaer, har underskrevet en femårig kontrakt med Ramirent, og outsourcer små materiel og hejs til Ramirent.

Pihl, der blev grundlagt i 1900, er familieejet, og et af Danmarks førende entreprenørfirmaer. Pihl er repræsenteret i 16 lande med projekter, der dækker mange forskellige kompetenceområder – lige fra store infrastrukturopgaver til vandkraftværker og byggeri. I 2009 udgjorde den årlige omsætning 733 millioner EUR, hvoraf 333 millioner EUR blev genereret i Danmark. For Ramirent i Danmark er kontrakten med Pihl estimeret til en årlig omsætning på 2 - 3 millioner EUR.

"Med denne kontrakt har vi udvidet vores gode samarbejde med Ramirent. Denne løsning tilføjer både effektivitet og fleksibilitet til vores drift", udtaler Niels Erik Niebuhr, Materielchef, E. Pihl & Søn A.S.

"Det at kunderne outsourcer deres maskiner til os og fokuserer på deres kerneprocesser er en vigtig del af vores strategi i at forenkle vores kunders forretning", udtaler Erik Høi, Administrerende Direktør, Ramirent Danmark. "Det glæder os meget at offentliggøre denne kontrakt, som øger vores samarbejde yderligere med Pihl og styrker Ramirents position i Danmark".

Ramirent er et førende materieludlejningsfirma i Danmark, hvor den årlige omsætning udgjorde 43 millioner EUR i 2009. Ramirent Danmark har 148 ansatte, fordelt på 20 lokationer i hele landet.

For yderligere information:

Erik Høi, Administrerende Direktør, Ramirent Denmark, telefon: 40 40 22 04

Ramirent er et førende materieludlejningsfirma, der leverer dynamiske udlejningsløsninger, der fremmer kundens produktivitet og effektivitet. Vi servicerer en bred vifte af kunder, herunder byggeriet, industrien, skibsværfter, den offentlige sektor og private.
I 2009 udgjorde koncernens omsætning 503 millioner EUR. Koncernen har 3.000 ansatte, fordelt på 375 lokationer i 13 lande i Nord-, Central- og Østeuropa. Ramirent er børsnoteret på NASDAQ OMX Helsinki Ltd.