Obligationsrentebetaling udskydes.

Betalingen af renter på de af Schaumann Retail Finland 1 A/S udstedte obligationer forventes at måtte udskydes i ca. 2 måneder.

NASDAQ OMX Copenhagen A/S

Nikolaj Plads 6

Hellerup, den 27. december 2010

Schaumann Retail Finland 1 A/S´ fondsbørsmeddelelse nr. 8 / 2010.

Obligationsrentebetaling udskydes.

Obligationerne er noterede på NASDAQ OMX-børsen i København under ISIN-koden DK0030044300. Obligationsrenterne forfalder efter obligationsvilkårene til betaling den 29. december 2010.

Som nævnt i selskabets seneste halvårsrapport forventedes Schaumann Retail Finland 1-koncernens aktiviteter ikke at kunne generere tilstrækkelig likviditet til at dække finansieringsomkostningerne, herunder obligationsrenterne, og det oplystes, at koncernens drift ville afhænge af, at det lykkedes at tilvejebringe finansiering af mankoen i pengestrømmene.

Det er mod forventning ikke lykkedes at tilvejebringe den fornødne finansiering af den nævnte manko, hvorfor bestyrelsen desværre ser sig nødsaget til at udskyde betalingen af obligationsrenterne.

Koncernen er part i en voldgiftssag, som afgøres i januar 2011. Det forventes, at koncernen får medhold i sagen, hvilket udløser en indtægt i form af en bod på ca. 15 mio. kr., som vil muliggøre betaling af obligationsrenterne. Skulle voldgiftssagen mod forventning få et negativt udfald, må en udskydelse af rentebetalingerne udover de nævnte 2 måneder dog påregnes.

Special Servicer vil på ovenstående baggrund snarligt indkalde til et obligationsejermøde i h.t. obligationsvilkårene.

Eventuelle spørgsmål rettes til Jens Schaumann på tlf. 70 21 01 13.

FBM nr 8 af 27.12.2010.pdf