Europeisk Core-kund avser avbryta projekt

Solna, 2010-12-29 14:00 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Den Europeiska kund för vilket affärsområdets 3L Medias produkt Core nu är under införande har indikerat att de på eget initiativ avser avbryta projektet. Installationsprojektet som inleddes under 2009 var beräknat att slutföras vid halvårsskiften 2011. Totalt har projektet sysselsatt ca 20 personer hos 3L System i Sverige vilka utgjorts av både anställda och inhyrda konsulter. Förhandlingar pågår nu mellan 3L Media och kunden för att klargöra framtida åtaganden och eventuella ekonomiska konsekvenser.

3L System kan i dagsläget ej bedöma de ekonomiska konsekvenserna av kundens beslut. Åtgärder vidtas dock omgående för att minska 3L Systems kostnadsexponering relaterad till projektet.

3L Media är systemleverantör till några av världens ledande Sökmedia- och Gula Sidorbolag. Standardsystemet Core är den senaste generationens system för storskalig annonsförsäljning och publicering för dessa kunder och systemet finns idag installerat i USA och i Sydostasien.

För frågor kontakta:

Fredrik Ruben, VD & Koncernchef
3L System Group
Tel. +46-8-705 38 00
E-Mail: fredrik.ruben@3lsystem.com

Om 3L System Group:

3L System Group utvecklar avancerade mjukvarusystem för att hjälpa kunder inom bygg-, fastighets- och mediebranschen att uppnå konkurrensfördelar i en värld där service och affärer allt oftare sker online. Bolaget tillhandahåller dessutom kundanpassningar, installation, utbildning och support kring produkterna. Bolagets aktier handlas på First North och Avanza Bank är bolagets Certified Adviser. Se även www.3lsystem.com

Pressmeddelande Europeisk kund avbryter projekt.pdf