Jesper Christensen ny adm. direktør i Spinning Jewelry A/S

Fondsbørsmeddelelse nr. 01-11

Resumé: Spinning Jewelry ansætter pr. 1. marts Jesper Christensen som ny adm. direktør. Jesper Christensen, der kommer fra en stilling som Head of Retail Department, Central Western Europe hos Pandora, er primært ansat med henblik på at sætte yderligere turbo på internationaliseringen af smykkevirksomheden. Samtidig fratræder nuværende adm. direktør Henrik Leth Møller efter gensidig overenskomst.

Den østjyske smykkevirksomhed Spinning Jewelry, der er i gang med en rivende internationalisering, styrker pr. 1. marts den øverste ledelse med ansættelsen af Jesper Christensen som ny adm. direktør. Jesper Christensen kommer fra en stilling som Head of Retail Department, Central Western Europe hos Pandora. Han har tidligere været salgsdirektør hos Kasi Group.

”Vi glæder os over, at vi har fået en kapacitet som Jesper Christensen til at lede Spinning Jewelry ind i den næste fase, der handler om yderligere internationalisering. Vi får en mand ved roret, der har prøvet det før, og Jesper har erfaringen, netværket og kompetencen til at sikre, at Spinning Jewelry nu for alvor kommer ud over landegrænserne,” siger Dennis Willer, bestyrelsesmedlem hos Spinning Jewelry og partner og CFO i den børsnoterede kapitalfond, Deltaq A/S, der ejer aktiemajoriteten i Spinning Jewelry.

Jesper Christensen tiltræder den 1. marts 2011, og han afløser den hidtidige adm. direktør Henrik Leth Møller, der efter gensidig overenskomst er fratrådt med udgangen af 2010. Niels Dam, Commercial Director hos Spinning Jewelry, vil fungere som daglig leder indtil den 1. marts, ligesom det er aftalt med Henrik Leth Møller, at han står til rådighed for Spinning Jewelry på konsulentbasis i de første tre måneder af 2011 for at sikre den bedst mulige overgang.

”Henrik har en stor andel i den flotte udvikling, Spinning Jewelry har gennemgået de seneste fire år, og vi sætter stor pris på hans indsats. Spinning Jewelry er imidlertid nået til et punkt, hvor øget internationalisering og dermed distribution og salg i en række nye lande er den afgørende udfordring, og vi har vurderet, at det var nødvendigt med en ny profil til at understøtte denne fase,” siger Peter Normann, bestyrelsesformand for Spinning Jewelry.

I løbet af det forgangne år har Spinning Jewelry lanceret sine smykker i Tyskland, England, Canada, Japan, Australien og Finland. Antallet af forhandlere er samtidig mere end fordoblet og udgør nu over 1.300. Senest gik Spinning Jewelry i december ind på det amerikanske marked, der er verdens største.

Peter Normann, Bestyrelsesformand, Spinning Jewelry A/S
         Telefon (+45) 51 22 22 00, e-mail pnn@attraq.dk

Dennis Willer, CFO og partner, Deltaq A/S og bestyrelsesmedlem, Spinning Jewelry A/S
         Telefon (+45) 27 57 04 04, e-mail dew@deltaq.dk