UUSI HALLITUKSEN HYVÄKSYMÄ KANNUSTINJÄRJESTELMÄ RAMIRENTIN JOHDOLLE

RAMIRENT OYJ                PÖRSSITIEDOTE 16.2.2011 KLO 9.00

UUSI HALLITUKSEN HYVÄKSYMÄ KANNUSTINJÄRJESTELMÄ RAMIRENTIN JOHDOLLE

Ramirent Oyj:n hallitus on päättänyt uudesta konsernin johdon osakepohjaisesta kannustinjärjestelmästä. Uuden järjestelmän tarkoituksena on yhdistää omistajien ja johdon tavoitteet yhtiön arvon nostamiseksi sekä sitouttaa johto yhtiöön ja tarjota heille kilpailukykyiset yhtiön taloudelliseen tulokseen ja osakkeiden omistukseen perustuvat palkkiot. Uusi järjestelmä on työsuoritukseen perustuva osakepalkkiojärjestelmä (Performance Share Program) ja ansaintajaksolla 2011—2013 se on suunnattu noin 60 johtohenkilölle mukaan lukien konsernin johtoryhmän jäsenet.

Uudessa suoriteperusteisessa osakepalkkiojärjestelmässä on yksi ansaintajakso, kalenterivuodet 2011—2013. Järjestelmän mahdollinen palkkio ansaintajaksolta 2011—2013 perustuu yhtiön osakkeen kokonaistuottoon (TSR), konsernin sijoitetun pääoman tuottoon (ROI) ja konsernin kumulatiiviseen osakekohtaiseen tulokseen (EPS).

Mahdollinen palkkio ansaintajaksolta 2011—2013 maksetaan vuonna 2014 osittain yhtiön osakkeina ja osittain rahana. Rahaosuuden on tarkoitus kattaa palkkiosta aiheutuvat henkilökohtaiset verot ja veronluonteiset maksut. Palkkiota ei makseta johtohenkilölle, jos hänen työ- tai toimisuhteensa konserniin päättyy ennen palkkion maksamista.

Ansaintajakson 2011—2013 perusteella maksettava enimmäispalkkio vastaa yhteensä enintään 320.000 Ramirent Oyj:n osakkeen arvoa (sisältäen myös rahana maksettavan osuuden).

Johtohenkilöiden on omistettava uuden kannustinjärjestelmän perusteella saaduista osakkeista heidän työ- tai toimisuhteensa ajan konsernissa niin kauan kuin osallistujan omistamien osakkeiden arvo yhteensä on alle hänen puolen vuoden bruttopalkkansa.

Vantaa 16.2.2011

RAMIRENT OYJ
Magnus Rosén

Lisätietoja: toimitusjohtaja Magnus Rosén, puh. 020 750 2845

Jakelu:
www.ramirent.com

Ramirent on johtava konevuokrauskonserni, joka yksinkertaistaa asiakkaittensa liiketoimintoja toimittamalla dynaamisia vuokrausratkaisuja. Palvelemme laajaa asiakaskuntaa, kuten rakennus- ja prosessiteollisuutta, telakoita, julkista sektoria ja kotitalouksia. Vuonna 2010 konsernin liikevaihto oli 531 miljoonaa euroa. Konsernilla on 3.000 työntekijää 378 toimipaikassa 13 maassa Pohjoismaissa ja Keski- ja Itä-Euroopassa. Ramirent on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.