Online Brands förvärvar ännu en e-butik för smycken

Förvärv av www.jewel.se

Online Brands har via sitt dotterbolag Nya Hedbergs Guld & Silver AB, förvärvat e-butiken www.jewel.se som en inkråmsaffär. Förvärvet är ett led i koncernens strategi att växa på e-handel för kvinnor och att bli marknadsledare på smycken på nätet.

- Vi är glada att få Jewel.se som tillskott till vår portfölj av onlinebutiker med kvinnlig målgrupp. Sajten är ett starkt komplement till vår befintliga www.hedbergsguld.se,säger Monika Dagberg, VD på Online Brands Nordic AB.

Jewel.se har Sveriges bredaste sortiment av populära varumärken såsom Pilgrim och Baglady.

- Det känns tryggt med Hedbergs Guld som ny ägare till Jewel.se, säger Anna Sahlback, grundare och tidigare ägare till sajten. De har både erfarenhet och muskler att utveckla sajten och driva den framåt.

E-butiken omsatte ca 800 000 kronor under 2010. Förvärvet betalades kontant ur egen kassa. Tillträde under dagen.

Mer om Online Brands Nordic AB (publ) Online Brands, www.onlinebrands.se, är en koncern som driver de ledande e-butikerna på den nordiska marknaden inom utvalda produktsegment främst riktade mot kvinnor. Koncernen består idag av moderbolaget Online Brands Nordic AB samt de helägda dotterbolagen Önskefoto AB och Hedbergs Guld & Silver AB. Önskefoto AB är en ledande aktör i Sverige och Norge inom produktutveckling, marknadsföring och försäljning av personifierade bildprodukter såsom fotokalendrar, fotoböcker och studentskyltar. Den största delen av försäljningen kommer via e-handel via webbplatserna www.onskefoto.se, www.allfoto.no, www.myphotocalendar.co.uk, www.canvaskonst.se och www.minpersonligakalender.se. Online Brands och Önskefoto är belägna i Sölvesborg. Hedbergs Guld & Silver AB, www.hedbergsguld.se, säljer guld, silver och övriga smycken via e-handel, postorder och en butik i Dalsjöfors utanför Borås. Aktien handlas på First North under tickerkoden OBAB. Bolagets Certified Adviser är Thenberg & Kinde Fondkommission.