Schaumann Properties A/S' fondsbørsmeddelelse nr. 3 / 2011

Salg af aktiver

Hellerup, Danmark, 2011-03-24 15:14 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Schaumann Properties-koncernen har solgt sine hoteller i hhv. Lahti og Iisalmi i Finland og et stykke byggejord i Svogerslev til nærtstående parter for i alt 109 mio. DKK.

Bestyrelsen har konstateret, at refinansiering af de solgte aktiver ikke har været mulig i Schaumann Properties-regi, og at salg til eksterne parter heller ikke har været gennemførligt på rimelige vilkår. Salg til nærtstående parter, til en pris som væsentligt overstiger de fra uafhængige 3. mænd indkomne bud, fremstod dermed som det bedste alternativ. De nærtstående parters motiv til købene har været at bidrage til restruktureringen af Schaumann Properties-koncernen. Køber af hotellet i Lahti, Finland og af jorden i Svogerslev er Gribskov-koncernen, der er nærtstående til direktør Jens Schaumann. For så vidt angår hotellet, sker købet i forening med en ekstern lokal partner. Hotellet i Iisalmi, Finland er solgt til bestyrelsesmedlemmerne Jens Erik Høst og Erik K. Skjøtt for 11 mio. DKK.

Med salgene af de pågældende aktiver er et vigtigt led i den planlagte restrukturering af Schaumann Properties A/S formelt gennemført, idet Schaumann Properties-koncernen med transaktionerne er blevet frigjort for enhver forpligtelse overfor 2 væsentlige finansielle kreditorer.

Dermed er rekonstruktionen på plads i forhold til samtlige pengeinstitutter bortset fra Roskilde Bank (herunder Eik Bank) med hvem der fortsat pågår forhandlinger. Finansiel Stabilitet er tilbudt en løsning, som er i overensstemmelse med den af de øvrige pengeinstitutter accepterede løsning, hvorfor det fortsat er forventningen, at der kan opnås en aftale med Finansiel Stabilitet, som sikrer rekonstruktionens gennemførelse

Salget af de finske hoteller udløser en regnskabsmæssig gevinst på 15 mio. DKK i f.t. bogført værdi, som har været uændret siden 31.12. 2009.

For yderligere information kan direktør Jens Schaumann kontaktes på tlf. 70 21 01 13.

FBM nr 3 af 24.03. 2011.pdf