Selskabsmeddelelse 194/2011

Selskabsmeddelelse nr. 194/2011

Green wind Energy A/S – tilbagetræden fra præliminære aftaler

Green Wind Energy A/S meddelte ved selskabsmeddelelse nr. 192/2011 dateret 20. marts 2011, at selskabet havde tiltrådt to præliminære aftaler, den første indgået mellem selskabets hovedaktionærer og en ekstern investor og den anden mellem den eksterne investor og selskabets hovedbankforbindelse.

Den eksterne investor har nu meddelt selskabet, selskabets hovedaktionærer og hovedbankforbindelse, at den eksterne investor trækker sig tilbage fra de præliminære aftaler. Samtidig er det meddelt, at den eksterne investor som konsekvens heraf ikke tilfører yderligere kortfristet likviditet til selskabet som forudsat i de præliminære aftaler, ligesom den eksterne investor har krævet allerede udbetalt kortfristet likviditet tilbagebetalt med øjeblikkeligt varsel.

Selskabets ledelse vil på baggrund af ovenstående foretage en vurdering af selskabets situation, herunder om der måtte være andre muligheder for en rekonstruktion af selskabet.

København, den 13. april 2011

Green Wind Energy A/S