Försäljningsgenombrott med fem nya kundavtal för 3L System Groups lösning för Sociala Medier

Solna, 2011-04-14 14:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- 3L Media, ett av affärsområdena inom 3L System Group, har tecknat fem nya kundavtal för den nya produktlösningen 3L Social Media Platform, SMP. De nya kunderna är USA-baserade Universal Business Listings och Surefire Social, Bermudabaserade Yabsta.com, Directel i Macau samt SuperSocial från Australien.

3L SMP möjliggör för kunden att i stor skala och på ett industriellt vis kunna skapa och producera annonser inom sociala medier på internet som t.ex. Facebook samt även mobila webbsidor, sk. micro sites, och dynamiska digitala banners.

- 3L SMP, som lanserades kommersiellt under början av 2011 har genererat stort intresse i marknaden; både från traditionella katalogföretag och sökmediabolag men även helt nya kundsegment för 3L Media. Dessa  fem nya kundavtal markerar ytterligare en viktig milstolpe samt bekräftar att 3L SMP har en verklig internationell efterfrågan och ger annons- och mediabolag möjlighet att skapa helt nya intäktsströmmar, säger Fredrik Ruben, VD & Koncernchef, 3L System Group.

3L Media är den ledande leverantören av affärssystem till nya och traditionella Sökmedia- och Gula Sidor-företag. 3L Medias fokus ligger i att hjälpa våra kunder i den förändring som marknaden för lokalt sök och sökmedia just nu upplever genom att leverera innovativa och effektiva lösningar för annonsering för små och medelstora företag. 3L SMP säljs som en webbaserad tjänstelösning med en primärt transaktionsbaserad affärsmodell. De nyligen tecknade kundavtalen beräknad generera goda intäkter redan under andra kvartalet 2011.

I tillägg till de nu publicerade avtalen har 3L Media lanserat funktionalitet för sociala medier genom 3L SMP för The Yellow Pages Association, YPA, samt Association of Directory Publisher, ADP .

För mer information, kontakta:

Fredrik Ruben, VD & Koncernchef
3L System Group (publ)
Tel. +46-8-705 38 00
E-Mail: fredrik.ruben@3lsystem.com

Om 3L System Group:
3L System Group utvecklar avancerade mjukvarusystem för att hjälpa kunder inom bygg-, fastighets- och mediebranschen att uppnå konkurrensfördelar i en värld där service och affärer allt oftare sker online. Bolaget tillhandahåller dessutom kundanpassningar, installation, utbildning och support kring produkterna. Bolagets aktier handlas på First North och Avanza Bank är bolagets Certified Adviser. Se även www.3lsystem.com

Press Release Five New SMP contracts svensk.pdf