Selskabsmeddelelse nr. 10/2011                                               15. april 2011

Godkendelse fra konkurrencemyndigheder i forbindelse med det frivillige anbefalede offentlige købstilbud fremsat af et datterselskab af E. I. du Pont de Nemours and Company til aktionærerne i Danisco A/S

Den 21. januar 2011 offentliggjorde DuPont Denmark Holding ApS, CVR-nr. 33 38 21 54, c/o Plesner, Amerika Plads 37, 2100 København Ø (“Tilbudsgiver”), som er et 100% ejet og fuldt kontrolleret datterselskab af E. I. du Pont de Nemours and Company (“DuPont”) et tilbudsdokument ("Tilbudsdokumentet") vedrørende et frivilligt offentligt købstilbud til aktionærerne i Danisco A/S ("Danisco") om køb af alle aktier i Danisco mod et kontant vederlag på DKK 665 pr. aktie á nominelt DKK 20 ("Købstilbuddet"). Der henvises til selskabsmeddelelse nr. 5/2011.

Som det fremgår af Tilbudsdokumentets pkt. 3.6, er Købstilbuddet bl.a. betinget af at Tilbudsgiver opnår alle nødvendige godkendelser og tilladelser fra de relevante konkurrencemyndigheder i EU og Kina til at gennemføre Købstilbuddet, og at den gældende venteperiode i USA i henhold til Hart-Scott-Rodino Antitrust Improvements Act of 1976 med senere ændringer er udløbet eller bragt til ophør.

Der henvises i denne forbindelse til DuPonts meddelelse af 28. januar 2011, hvoraf det fremgik, at den gældende venteperiode i USA i henhold til Hart-Scott-Rodino Antitrust Improvements Act of 1976 med senere ændringer var udløbet.

Den 18. februar 2011 og den 30. marts 2011 offentliggjorde Tilbudsgiver tillæg til Tilbudsdokumentet, hvorved tilbudsperioden for Købstilbuddet blev forlænget til henholdsvis 1. april 2011 og 29. april 2011 som følge af, at de fornødne godkendelser fra konkurrencemyndighederne i EU og Kina på daværende tidspunkt endnu ikke forelå. Der henvises til selskabsmeddelelser nr. 7/2011 og nr. 9/2011.

Den 4. april 2011 opnåede Tilbudsgiver godkendelse fra konkurrencemyndighederne i EU og den 15. april fra konkurrencemyndighederne i Kina, som er nødvendige for at gennemføre Købstilbuddet. Som følge heraf er de regulatoriske betingelser for Købstilbuddet nu opfyldt, jf. pkt. 3.6 i Tilbudsdokumentet. Der henvises til Tilbudsgivers meddelelse af dags dato.

Tilbudsperioden udløber den 29. april 2011 kl. 23.00 (dansk tid) (29. april 2011 kl. 17.00 New York tid).

Følgende datoer bør bemærkes i forbindelse med Købstilbuddet:

29. april 2011   Tilbudsperiodens udløb
2. maj 2011 Forventet offentliggørelse af resultatet af Købstilbuddet.

5. maj 2011 Forventet gennemførelse (inklusive afregning) af Købstilbuddet

I betragtning af fordelene og ulemperne ved Købstilbuddet og i lyset af de øvrige forhold, der er analyseret i Bestyrelsens redegørelse af 21. januar 2011, har bestyrelsen enstemmigt anbefalet aktionærerne at acceptere Købstilbuddet.

Jørgen Tandrup

Formand for bestyrelsen