3L Media avtalar om ekonomisk uppgörelse med tidigare europeisk Core-kund

Stockholm, 2011-04-27 08:29 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- 3L Media AB, ett helägt dotterbolag till First North-noterade 3L System Group, har tecknat en affärsmässig uppgörelse med den kund som i slutet av 2010 på egen begäran avbröt installationsprojektet för produkten Core i ett europeiskt land.

3L Media erhåller i uppgörelsen en engångskompensation om 5,5 Mkr samt tecknar ett förlängt och fördjupat samarbetsavtal för kundens befintliga installationer av produkten MBS för annonsförsäljning och publicering av katalog- och sökmediatjänster.

Engångskompensationen kommer påverka 3L Systems resultat för 2011 positivt med totalt 2,5 Mkr.

För mer information:
Fredrik Ruben, VD & Koncernchef
3L System Group (publ)
Tel. +46-8-705 38 00
E-Mail: fredrik.ruben@3lsystem.com

Om 3L System Group:
3L System Group utvecklar avancerade mjukvarusystem för att hjälpa kunder inom bygg-, fastighets- och mediebranschen att uppnå konkurrensfördelar i en värld där service och affärer allt oftare sker online. Bolaget tillhandahåller dessutom kundanpassningar, installation, utbildning och support kring produkterna. Bolagets aktier handlas på NasdaqOMX First North och Avanza Bank är bolagets Certified Adviser. Se även www.3lsystem.com

Press Release 3L Media avtalar om kompensation Core.pdf