RAMIRENT PALVELEE NYT SOTSIN OLYMPIALAISTEN RAKENTAJIA

LEHDISTÖTIEDOTE 16.5.2011

Ramirent on avannut toimipisteen Sotsissa, Mustanmeren rannikolla Etelä-Venäjällä. Sotsi on vuonna 2014 järjestettävien talviolympialaisten isäntäkaupunki, jossa on käynnissä valtava määrä rakennushankkeita kaupungin valmistautuessa kisoihin. Ramirentille Sotsi avaa myös uuden oven Etelä-Venäjän kasvaville markkinoille.

“Uuden toimipisteemme avulla pystymme hyödyntämään Sotsin talviolympialaisten tarjoamia bisnesmahdollisuuksia täysin uudessa mittakaavassa. Samalla vahvistamme vuokralaitetarjontaamme Etelä-Venäjällä”, sanoo Ramirentin Suomen ja Itä-Euroopan markkina-alueesta vastaava maajohtaja Kari Aulasmaa.

Tähän asti Ramirentin toiminta on Venäjällä keskittynyt Pietarin ja Moskovan kaupunkeihin, sekä niiden ympäristöön.

”Olympiahankkeen myötä Sotsista on kasvanut Ramirentin kolmas ydinalue Venäjällä. Koneidemme ja laitteidemme kysyntä on Sotsissa suurta ja paikallinen kumppanimme onkin menestynyt siellä erinomaisesti”, jatkaa Ramirentin Venäjän tytäryhtiön toimitusjohtaja Grigory Grif

Ramirent on tarjonnut palveluitaan Sotsissa vuodesta 2009 lähtien yhteistyössä paikallisen kumppanin LLC Rostechnostroy’n kanssa.

Vuodesta 1988 Venäjällä toiminut Ramirent on Venäjän johtava konevuokraamo. Sotsissa 12.5.2011 avattu toimipiste on kuudes Venäjällä, sen lisäksi verkostoon kuuluu kolme toimipistettä Pietarissa sekä kaksi Moskovassa. Lisäksi Ramirentiä edustaa kymmenen jälleenvuokraajaa eri puolilla Venäjää.

Kari Aulasmaa, johtaja, SVP, Suomi ja Europe East, puh. 040 511 6445

Ramirent on johtava konevuokrauskonserni, joka yksinkertaistaa asiakkaittensa liiketoimintoja toimittamalla dynaamisia vuokrausratkaisuja. Palvelemme laajaa asiakaskuntaa, kuten rakennus- ja prosessiteollisuutta, telakoita, julkista sektoria ja kotitalouksia. Vuonna 2010 konsernin liikevaihto oli 531 miljoonaa euroa. Konsernilla on 3.000 työntekijää 382 toimipaikassa 13 maassa Pohjoismaissa ja Keski- ja Itä-Euroopassa. Ramirent on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.