Travelmarket A/S - Kvartalsrapport for 3. kvartal 2010/2011

NASDAQ OMX First North meddelelse nr. 66

Vejle den 19. maj 2011, 2011-05-19 10:53 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Kvartalsrapport for 3. kvartal (perioden 1.1.2011 – 31.3.2011) for regnskabsåret 2010/2011

I 3. kvartal 2010/2011 omsatte Travelmarket for t.kr. 7.027, mod t.kr. 7.328 i 3. kvartal 2009/2010.

Nedgangen i omsætningen i forhold til samme periode sidste år kan henføres til det ophørte samarbejde med SAS i august 2010 vedrørende bookingsoftware, men dette opvejes i stort omfang af en vækst i virksomhedens kerneforretningsområde med rejsesøgemaskiner.

Nettoomsætningen for de første tre kvartaler blev t.kr. 18.118 mod t.kr. 18.272 i samme periode sidste år.

Resultatet før afskrivninger for de første tre kvartaler blev t.kr. 1.820 mod t.kr. 1.796 i forhold til samme periode året før.

Resultatet efter skat for de første tre kvartaler blev t.kr. - 183. Samme periode sidste år viste et resultat efter skat på t.kr. - 319

Forventninger til regnskabsåret

Travelmarket fastholder, på baggrund af resultatet for de første tre kvartaler, forventningerne til 2010/2011 regnskabsåret med en vækst i omsætningen og et øget overskud i forhold til 2009/2010 regnskabsåret.

Aktiviteter

Travelmarket har i Danmark afholdt en stor kampagne for at markedsføre den nye webside www.travelmarket.dk. Dette har haft en positiv effekt på antallet af besøgende og har skabt en vækst i indtjeningen fra rejsesøgemaskinerne.

Virksomheden har i perioden brugt betydelige ressourcer på produktudvikling. Især virksomhedens kerneområder omkring rejsesøgemaskinerne er blevet videreudviklet, og der er udviklet både mobilversion og apps til Android og iPhone.

Som forventet, er der nu lanceret rejsemarkeder i samarbejde med TV3 (www.tv3rejser.dk), METRO i Sverige (www.metro.se/resor) og MetroXpress i Danmark (www.metroxpress.dk/rejser).

I webbureauet Travelmarket Interactive er der udviklet bookingsoftware til rejsebureauerne. Herved kan rejsebureauernes kunder bestille (dynamiske) pakkerejser med fly + cruise. Produktet er udviklet i samarbejde med Royal Caribbean, en af verdens førende krydstogtrederier (med 34 skibe der sejler til over 500 rejsemål rundt om i verden.)

Bestyrelsesbeslutninger

Der er ikke i perioden truffet principielle beslutninger, bortset fra de meddelelser, som allerede er udsendt via First North.

Øvrige oplysninger

Aktieforhold:

Travelmarket A/S’ aktier sluttede i 3. kvartal af regnskabsåret 2010/2011 den 31. marts 2011 i kurs 7,40.

Travelmarket A/S har 2.667.500 stk. udestående aktier fordelt på 116 aktionærer. Følgende aktionærer har i henhold til Værdipapirlovens § 29 overfor Travelmarket A/S oplyst at eje mere end 5 % af selskabets aktiekapital.

Richard Bunck - 70,8 % - svarende til 1.946.659 stk. aktier

Ole Stouby - 23,0 % svarende til 632.500 stk. aktier

Egne aktier:

Travelmarket købte i februar 2009 82.500 stk. egne aktier til en aktieoptionsordning til medarbejderne.

Insidernes aktiebesiddelser:

Medlemmer af bestyrelsen og direktionen i Travelmarket A/S besidder pr. 31. marts 2011 direkte og indirekte i alt 637.100 stk. aktier i Travelmarket A/S.

Certified  Adviser og dennes medarbejdere har ingen aktiebesiddelser i selskabet. Certified Adviser og dennes medarbejder må ifølge reglerne ikke eje aktier i selskabet.

Årsregnskab 2010/2011 (perioden 1. juli 2010 – 30. juni 2011) offentliggøres 29. september 2011.

Yderligere information:

Travelmarket A/S, direktør Ole Stouby, telefon 76 43 30 54 - mobil 40 81 72 47 mail ols@travelmarket.com

Certified  Adviser: Dahl-Sørensen & Partners A/S, Amager Torv 9, 1160 København K, tlf. 33 64 92 00, website: www.dspco.dk

Om Travelmarket:

Travelmarket driver en international internetbaseret rejsesøgemaskine - www.travelmarket.com med avancerede søgefaciliteter. Selskabet retter sig mod feriegæster og forretningsrejsende, der får stillet markedets bedste søgning på flybilletter, hotel, billeje, pakkerejser, afbudsrejser og meget andet til rådighed via www.travelmarket.dk. Travelmarket driver desuden et webbureau, der producerer booking software og websider til rejsebranchens aktører.

Travelmarket A/S (cvr-nr.: 25 92 33 24), Nørregade 77, 7100 Vejle er noteret på NASDAQ OMX First North under TMCOM. Investor materiale forefindes under www.investor.travelmarket-interactive.dk

Bilag 1 til FN meddelelse nr. 66 hovedtal for 3.kvartal 2010-2011.pdf