Tilbagekøb af foreningsbeviser

Hellerup, 2011-05-31 13:15 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Bestyrelsen har besluttet at iværksætte et tilbagekøbsprogram på op til DKK 5 mio., der forventes gennemført i perioden fra 1. juni til 29. juli 2011.

Programmet er iværksat i henhold til bemyndigelse fra den ekstraordinære generalforsamling afholdt den 24. maj 2011, der tillader køb af egne foreningsbeviser på op til 20 % af de af Foreningen udstedte foreningsbeviser til den på købstidspunktet gældende børskurs +/- 10 %.

Bestyrelsen har dags dato besluttet at annullere den hidtidige beholdning af egne foreningsbeviser på 410.103 stk. svarende til 9,91 % af de af Foreningen udstedte foreningsbeviser. Antallet af udstedte foreningsbeviser reduceres herefter fra 4.140.000 stk. til 3.729.897 stk.

Forud for iværksættelse af tilbagekøbet udgør Foreningens beholdning af egne foreningsbeviser herefter 0 stk.

Foreningen er ikke omfattet af Safe Harbour reglerne i EU Kommissionens Forordning nr. 2273/2003 af 22. december 2003, men har tilrettelagt tilbagekøbsprogrammet således, at konflikter med reglerne om insiderhandel undgås.

Foreningen har således indgået aftale med Nykredit Bank A/S om at være Lead Manager. Nykredit Bank vil i henhold til aftalen med Foreningen opkøbe foreningsbeviser på vegne af Foreningen. Nykredit Bank vil i henhold til aftalen træffe sine handelsbeslutninger med hensyn til køb af foreningsbeviser uafhængigt af Foreningen.

Foreningen har ret til at stoppe tilbagekøbet i programmets løbetid. Såfremt Foreningen træffer beslutning om at stoppe tilbagekøbet, offentliggøres beslutningen herom via NASDAQ OMX Copenhagen. Nykredit Bank er herefter ikke længere berettiget til at købe foreningsbeviser på vegne af Foreningen.

Der er fastlagt følgende rammer for programmet:

• Der vil maksimalt blive tilbagekøbt foreningsbeviser til en samlet kursværdi på DKK 5 mio.
  • Baseret på den nuværende børskurs er det omtrentlige antal foreningsbeviser, der må købes under programmet, 125.000 stk. à DKK 100, svarende til en samlet nominel værdi på DKK 12,5 mio. eller 3,35 % af de af Foreningen udstedte foreningsbeviser.
  • Der vil maksimalt på hver børsdag blive købt foreningsbeviser i Foreningen, svarende til 25 % af den gennemsnitlige mængde af Foreningens foreningsbeviser, der er blevet handlet de senest forudgående 14 handelsdage på NASDAQ OMX Copenhagen.
  • Der vil ikke under programmet blive købt foreningsbeviser til en højere kurs end den højeste af følgende to kurser:
    i) kursen på den sidste uafhængige handel og
    ii) det højeste foreliggende uafhængige tilbud på NASDAQ OMX Copenhagen.
  • Der vil hver 7. børsdag blive afgivet meddelelse til NASDAQ OMX Copenhagen om de transaktioner, der er foretaget i henhold til programmet.

Niels Roth
Bestyrelsesformand

For yderligere oplysninger kontakt venligst

bestyrelsesformand Niels Roth, 40 11 02 11,