KIF Håndbold Elite A/S præsenterer ny sponsorstruktur og nye spillere

First North meddelelse nr. 7 – 17. juni 2011

KIF Håndbold Elite A/S præsenterer ny sponsorstruktur og nye spillere

Efter den planlagte og igangværende proces omkring udskillelse af dameholdet til et selvstændigt selskab i Vejen, er der nu i KIF Håndbold Elite A/S tid til fuld fokus på driften omkring herreholdet og udviklingen af selskabets tilbageværende forretning.

Ny sponsorstruktur

Der har i den seneste tid været meget fokus på at skabe et økonomisk grundlag, der i dagligdagen kan give ro til at sikre selskabets fortsatte udvikling. En stor gruppe af de største sponsorer har fået præsenteret idéerne om udviklingen i selskabet de kommende 4-5 år. Dette er blevet meget positivt modtaget, og omkring 25 virksomheder har kommittet sig til store og ikke mindst længerevarende sponsorater. Selskabet har således omkring 75 % af sponsorbudgettet i de kommende sæsoner på plads, inden sæsonen starter op.

Nogle af de frie ressourcer, der bliver skabt af den nye sponsorstruktur, bliver brugt til at arbejde med en ny strategisk udviklingsplan. KIF Håndbold Elite’s tidligere visionsplaner har alle udmøntet sig i sportslig succes, og punkterne i plan 2010 er således stort set alle blevet indfriet og opnået. På grund af det økonomiske pres har processen med visions- og planarbejdet været stillet i bero, men nu skal arbejdet op på bordet igen. Væsentlige aktører i dette arbejde - der skal ende ud med KIF Håndbolds bud på en ”2020”-plan - bliver nuværende og tidligere klubledere, samt ikke mindst Ingemar Linnéll som tovholder i arbejdet.

Nye trænere i spidsen for holdet

Som tidligere offentliggjort tiltræder Peter Bredsdorff-Larsen som ny cheftræner for selskabets herrehold. Den anden del af træner-teamet bliver Henrik Kronborg, som tiltræder 16. oktober 2011. Henrik kommer fra en stilling som træner i Nordsjælland Håndbold, som han har opnået meget positive resultater med i de seneste sæsoner. Henrik har en brændende passion for håndbold, og især hans ihærdighed med udviklingen af unge talenter har været udslagsgivende for, at KIF Håndbold har valgt at knytte Henrik Kronborg til KIF. Henrik tiltræder, når hans ansættelsesforhold i Nordsjælland ophører, og han har kontrakt med KIF Håndbold indtil sommeren 2014.

Nye spillere

Ud over Lasse Boesen er nu yderligere tre nye navne klar til at tørne ud for de 12-dobbelte danske mestre.

Fredrik Ohlander kommer tilbage til KIF Håndbold efter tre år i spansk håndbold. Fredrik er 35 år, og har tidligere to gange repræsenteret klubben. Med Fredrik, som har tre DM-guldmedaljer, ved klubben, hvad den får, og det er Fredrik, klubben vil have. Frederik har tegnet en to-årig kontrakt med KIF. Rasmus Jensen kommer fra Fredericia HK. Rasmus blev 22 år i går, og har ligeledes skrevet en to-årig kontrakt. Rasmus Jensen demonstrerede blandt andet sit talent ved at lave 11 mål mod KIF i sidste sæson, heraf otte mål i TRE-FOR Arena i december måned. Kasper Irming Andersen kommer fra Århus Håndbold, og var en af håndboldligaens helt store profiler sidste sæson. 103 mål trods en lang skadespause blev det til for højrebacken. Kasper har også indgået en to-årig aftale. Ud over disse fire A-kontrakter har KIF Håndbold Elite A/S også indgået ni udviklingskontrakter med en række talenter, som understreger det store fokus, talentarbejdet vil få i de kommende sæsoner i klubben.

For yderligere information om KIF Håndbold Elite A/S, kontakt da:

Adm. direktør, Jens Boesen på telefon 7632 6001

KIF Håndbold Elite A/S

Ambolten 2-6

Hjemmeside: www.kif.dk

Certified Adviser:

BankNordik P/F

Húsagøta 3

Postbox 3048

FO-110 Tórshavn

Færøerne

Niels Juel Arge, +298 330 351

Jan A. Guttesen, +298 330 349

www.banknordik.fo

www.banknordik.dk

KIF Håndbold Elite A/S er et selskab, hvis formål er at drive elitehåndbold gennem Herreligaen (HHL) under navnet KIF Kolding, som er Danmarks mest vindende herrehold samt dyrke talentudvikling i samarbejdet med moderklubben Kolding IF Håndbold og KIF Vamdrup.