Ympäristöystävällinen Finnforest-terassilauta: Kesto MicroShield

Finnforest piharakentamisen tuoteperhe on laajentunut uudella entistä ympäristöystävällisemmällä tavalla painekyllästetyllä terassilaudalla. Myös terassilautojen värinkesto on parantunut. Tuotteet ovat laadukkaita ja uuden kyllästysmenetelmän ansiosta ympäristövaikutukset ovat vähäisempiä. Tuotteita on saatavana vaaleana tai ruskeana.

”MicroShield -tuotteissa on käytetty parhaita valikoituja raaka-aineita. Terassin pinta näyttää ja tuntuu hyvältä” kertoo tekninen päällikkö Ville Tapanainen Metsäliiton Puutuoteteollisuudesta. ”Tuotteen kyllästyksessä ei käytetä ympäristölle haitallisia VOC-aineita vaan käyttämämme menetelmä perustuu mikronisoituun kupariin. USA:ssa tälle menetelmälle on myönnetty EPP-merkki, joka tarkoittaa, että näin valmistetut tuotteet ovat ympäristön kannalta suositeltavia.”

Entistä kestävämpi ruskea sävy
Kesto MicroShield -tuotteet reagoivat UV-valoon. Auringon vaikutuksesta vaaleat Kesto MicroShield-tuotteet muuttuvat hennon hunajaisen sävyiseksi. Ruskeiden tuotteiden sävy aluksi hieman vaalenee ja muuttuu tuotteen kuivuessa lämpimän ruskeaksi. Ruskean sävyiset tuotteet pitävät pintansa harmaantumista vastaan sääolosuhteista riippuen jopa 2 vuotta. Tuotteiden valmistuksessa kyllästysaineeseen lisätään ruskeaa väripigmenttiä, mistä johtuen väri on tasalaatuista ja värinkesto on parantunut.

Kesto MicroShield -tuoteperheeseen kuuluu myös valmiita terassisettejä ja pergola. Niitä on saatavana Starkki-myymälöistä kautta maan.

Kuvat:

Lisätietoa Kesto MicroShield – tuotteista
Lisätietoa terassiseteistä ja pergolasta:

Lisätiedot:
Markkinointipäällikkö Henna Hakuli, Metsäliiton Puutuoteteollisuus, puhelin 040 829 9346, sähköposti henna.hakuli@finnforest.com

Ruskean Kesto MicroShied- terassilaudan värinkesto on parantunut, sillä kyllästysaineeseen on lisätty ruskeaa väripigmenttiä. Valmis terassisetti sisältää määrämittaiset osat, kiinnikkeet ja asennusohjeet