Ny dotterbolagschef till 3L Media Inc.

Stockholm, 2011-07-01 09:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- 3L System Group (publ) har idag utsett Paul Donlan till ny Verkställande Direktör (CEO) för det amerikanska dotterbolaget 3L Media Inc. och efterträder Joakim Richter som därmed lämnar koncernen.

Paul Donlan har varit anställd i bolaget sedan januari 2009 och har fram till idag haft rollen som sälj- och marknadsansvarig för den amerikanska marknaden. Donlan arbetade tidigare som konsult åt 3L Media Inc. och har innehaft ett flertal ledande chefsbefattning inom den globala sökmediaindustrin. I sin roll som CEO för 3L Media Inc. rapporterar Paul Donlan till Manuela Avantaggiato, affärsområdeschef 3L Media.

- Paul Donlan bidrar med sin goda affärskänsla och djupa industrikompetens till ledningen för 3L Media. Paul har varit drivande i uppbyggnaden av den nya portfölj av produkter och tjänster som 3L Media idag erbjuder marknaden med syfte att säkerställa framgång för bolaget och dess kunder. Vidare vill vi tacka Joakim Richter för hans viktiga bidrag till verksamheten och för Joakims arbete med att ta bolaget till sin nuvarande position, säger Fredrik Ruben, VD & Koncernchef, 3L System group (publ).

3L Media är den ledande leverantören av affärssystem till nya och traditionella Sökmedia- och Gula Sidor-företag. 3L Medias fokus ligger i att hjälpa våra kunder i den förändring som marknaden för lokalt sök och sökmedia just nu upplever genom att leverera innovativa och effektiva lösningar för annonsering för små och medelstora företag.

För frågor, kontakta:

Fredrik Ruben, President & CEO
3L System Group (publ)
Tel. +46-8-705 38 00
E-Mail: fredrik.ruben@3lsystem.com

Om 3L System Group:
3L System Group utvecklar avancerade mjukvarusystem för att hjälpa kunder inom bygg-, fastighets- och mediebranschen att uppnå konkurrensfördelar i en värld där service och affärer allt oftare sker online. Bolaget tillhandahåller dessutom kundanpassningar, installation, utbildning och support kring produkterna. Bolagets aktier handlas på NasdaqOMX First North och Avanza Bank är bolagets Certified Adviser. Se även www.3lsystem.com