Selskabsmeddelelse

Holdingselskabet af 1958 a/s

(under navneændring til DK Company A/S)

Selskabsmeddelelse nr. 57/2011

Den 8. juli 2011

Kontaktperson:

Søren Thygesen, likvidator

thygesen@kaalund.dk

Ved selskabsmeddelelse nr. 38/2011 af den 8. maj 2011 meddeltes det til aktionærerne i Holdingselskabet af 1958 A/S, at DK Company A/S (under navneændring til DKC Holding A/S) har afgivet købstilbud til Selskabets 6.000 aktionærer, om at betale i alt 10.000.000,00 kr. for hele aktiekapitalen i Selskabet, svarende til en pris på 0,28 kr. pr. aktie.

Efterfølgende har DK Company A/S (under navneændring til DKC Holding A/S) været i dialog med Finanstilsynet omkring de retlige konsekvenser af likvidators meddelelse i selskabsmeddelelse nr. 38/2011 om, at DK Company A/S (under navneændring til DKC Holding A/S) ville afgive købstilbud til Holdingselskabet af 1958 A/S' 6.000 aktionærer. På basis af denne dialog har DK Company A/S (under navneændring til DKC Holding A/S) været af den opfattelse, at Finanstilsynet betragtede selskabsmeddelelse nr. 38/2011 som en offentliggørelse af et frivilligt købstilbud.

På denne baggrund udsendte såvel Selskabet ved selskabsmeddelelse nr. 46/2011 som DK Company A/S (under navneændring til DKC Holding A/S) den 27. maj 2011 bl.a. via Finanstilsynet meddelelser om, at DK Company A/S (under navneændring til DKC Holding A/S) ville forhøje kursen på sit frivillige overtagelsestilbud til samtlige aktionærer i Holdingselskabet af 1958 A/S til en pris på 0,35 kr. pr. aktie.

Efterfølgende har Finanstilsynet meddelt DK Company A/S (under navneændring til DKC Holding A/S), at selskabsmeddelelse nr. 38/2011 af 8. maj 2011 ikke kan betragtes som offentliggørelse af et frivilligt overtagelsestilbud, og at selskabsmeddelelse nr. 46/2011 følgelig heller ikke kan betragtes som en forhøjelse af et frivilligt købstilbud.

På ovenstående baggrund sammenholdt med det forhold, at kapitalforhøjelsen i Selskabet vedtaget på generalforsamlingen den 31. maj 2011 ikke har kunnet registreres i Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, skal det præciseres, at DK Company A/S (under navneændring til DKC Holding A/S) ikke kan betragtes som havende afgivet frivilligt overtagelsesbud til aktionærerne i Selskabet.

Finanstilsynet har derimod meddelt, at DK Company A/S (under navneændring til DKC Holding A/S) skal afgive pligtmæssigt tilbud til Selskabets aktionærer, hvis DK Company A/S (under navneændring til DKC Holding A/S) på den ekstraordinære generalforsamling i Selskabet den 22. juli 2011 erhverver majoriteten af aktierne i Selskabet via vedtagelse og efterfølgende registrering af kapitalforhøjelsen i Selskabet, jf. nærmere selskabsmeddelelse nr. 54/2011.

Holdingselskabet af 1958 a/s

Søren Thygesen, likvidator