Aktieägarvisning av Conanfilmen

Stockholm, 2011-08-05 06:49 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Aktieägare i Paradox Entertainment AB inbjudes härmed till förhandsvisning av "Conan the Barbarian". Anmälan sker till info@paradoxent.com senast onsdag den 10 augusti. Aktieägare med innehav som inte syns i den offentliga aktieboken eller förvaltarförteckningen måste i samband med anmälan bestyrka sitt ägande. Godkänd anmälan får bekräftelse i retur. Visningen kommer att ske kvällstid onsdagen den 17 augusti i Stockholms innerstad. Exakt tid och lokal kommer att meddelas de anmälda per e-post så snart slutliga detaljer har fastslagits.

Paradox Entertainment AB
Rättighetsbolaget Paradox Entertainment utvecklar och licensierar främst karaktärsbaserade varumärken, såväl egenägda som inlicenserade. Bolaget är även licensagent för externa rättigheter. Verksamheten drivs till stor del genom helägda Paradox Entertainment Inc, baserat i Los Angeles, USA. Varumärkena exploateras bland annat i form av filmer, tv-program, böcker, serietidningar, datorspel, internet/mobilspel, leksaker och samlarföremål. Företaget äger bland annat Robert E Howards berättelser och karaktärer, till exempel Conan the Barbarian, Kull, Bran Mak Morn och Solomon Kane. Totalt innehåller rättighetsportföljen runt 1 000 berättelser och karaktärer. Bland Bolagets aktuella produktioner finns filmerna Conan och Chariots of the Gods. Paradox Entertainment AB handlas på NASDAQ OMX-listan First North Premier (PDXE, SE0000598054) med Erik Penser Bankaktiebolag som Certified Adviser.

Fredrik Malmberg
         Verkställande Direktör